آفتاب

دستگیری 2 زن به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در آمریکا

دستگیری 2 زن به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در آمریکا

نیروهای امنیتی آمریکا دو زن را به اتهام تلاش برای ساخت بمب خانگی دست‌ساز و استفاده از آن به منظور حمله تروریستی نظیر بمب‌گذاری سال 2013 در مسابقات دو ماراتن بوستون بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از این زنان به نام "نوئله ولنت زاس" در گفت‌وگو با یک بازرس مخفی که درباره تمایل این زنان به منظور انجام حملات تروریستی تحلیل می‌کرده از علاقه خود به استفاده از بمب به منظور انجام حمله خبر داده است.

این دو زن که هر دو اهل منطقه کویینز هستند، روز پنج‌شنبه پس از حضوری کوتاه در دادگاه و اذعان به اینکه اتهامات مطرح شده علیه آنها تفهیم شده است بدون وثیقه بازداشت شدند.

توماس دان وکیل یکی از این دو بازداشت شده گفت: موکل من هنگام مطرح شدن کیفرخواست اعلام کرد که بی‌گناه است. این یک پرونده جدی است و ما در دادگاه به مبارزه ادامه خواهیم داد.

براساس شکواییه مطرح شده در دادگاه این زنان بارها بر حمایت از مبارزات خشونت‌آمیز در گفت‌وگو با مامور مخفی که به طور محرمانه مکاتباتی را با آنها ضبط کرده است تاکید کرده است. همچنین در این شکواییه تاکید شده است که اسیه صدیقی 31 ساله در سال 2009 مطلبی در یک مجله متعلق به القاعده در شبه جزیره عرب منتشر کرده و در آن از تمایل خود برای اقدامات افراط گرایانه سخن گفته است.

به گفته مقامات این دو زن از سال 2014 به بعد تلاش داشتند تا با ساخت یک بمب دست ساز یک حمله تروریستی در آمریکا را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N778547

وبگردی