آفتاب
گزارش مهر؛

چند پرسش‌‌ بدون پاسخ سال گذشته/ برنامه هایی که در سکوت برگزار شد

چند پرسش‌‌ بدون پاسخ سال گذشته/ برنامه هایی که در سکوت برگزار شد

در سال ۹۳ به ۲ پرسش مهم یکی علت عدم بررسی صلاحیت روسای پیشنهادی وزارت علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و میزان افرایش شهریه دانشگاه آزاد پاسخ داده نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال ۱۳۹۳ در میان همه اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی و دانشگاه ها رخ داد، پرسش های مهمی در این حوزه مطرح بود که یا بدون پاسخ گذاشته شد و یا پاسخ شفاف و روشنی به آنها داده نشد.

سکوت دانشگاه آزاد در مقابل افزایش شهریه ها

در روزهای پایانی سال ۱۳۹۳ دانشگاه آزاد در حالی بودجه سال ۱۳۹۴ خود را تدوین و آماده تصویب در هیئت امنای مرکزی کرده بود که هیچ یک از مسئولان این دانشگاه حاضر به پاسخ در خصوص میزان افزایش شهریه ها در سال ۱۳۹۴ نبودند.

موضوعی که حتی پس از تصویب بودجه این دانشگاه در جلسه ۶ اسفند ماه ۱۳۹۳ هرگز بصورت رسمی از سوی مسئولان این دانشگاه اعلام نشد.

علت عدم بررسی اسامی معرفی شده به شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماه های آخر سال ۱۳۹۳ در حالی فرهادی اسامی مورد نظر خود را برای تصدی ریاست دانشگاه های همچون دانشگاه تهران را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد و منتظر تائید آن بود که بررسی این اسامی از سوی حسن روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای آن هرگز در دستور کار شورا قرار نگرفت.

این در حالی بود که هیچ یک از اعضای شورا حاضر به بیان دلایل عدم بررسی این اسامی نبودند تا جایی که زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علت بررسی نشدن اسامی معرفی شده برای تصدی ریاست دانشگاه ها  عدم حضور ۲ نهاد مسئولی است که باید گزارشات خود را در جلسه شورا ارائه کنند و بدون شنیدن گزارش این ۲ نهاد نمیتوان تصمیم قطعی گرفت.

علت برگزار نشدن کرسی آزاد اندیشی در برخی دانشگاه ها

در سال ۹۳ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برخی دانشگاه های دولتی و برخی از واحد های دانشگاه آزاد کرسی های آزاد اندیشی برگزار نکردند و مسئولان این دانشگاه ها پاسخ مشخصی در خصوص علت عدم برگزاری این کرسی ها ارائه نکردند.

نتیجه رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد

پرس دیگری که در سال ۹۳ بدون پاسخ گذاشته شد نتیجه رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد بود که از طرفی حمید میرزاده درخصوص اینکه آیا چنین رشته هایی در دانشگاه تحت مدیریتش وجود دارد سکوت کرد و از سوی دیگر شریعتی نیاسر در خصوص اینکه آخرین نتیجه بررسی رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد به کجا رسید پاسخ مشخص و شفافی نداد.

به گزارش مهر، در سال ۱۳۹۳ برنامه  اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، تودیع و معارفه معاونان آموزشی وزیر علوم، دومین جلسه شورای منتخبان رئیس دانشگاه تهران برخی برنامه های مهم در حوزه آموزش عالی و دانشگاه ها بودند که بدون خبرنگار برگزار شد.

اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری

 ۷ دی ماه ۱۳۹۳ اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با حضور محمد فرهادی وزیر علوم و بدون حضور خبرنگاران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، علت برگزاری این اجلاس، آشنایی وزیر علوم با روسای دانشگاه ها اعلام شد.

مراسم تودیع و معارفه معاونان آموزشی وزیر علوم

مراسم تودیع جعفر میلی منفرد و معارفه مجتبی شریعتی نیاسر معاونان سابق و جدید آموزشی وزارت علوم روز ۶ دی ماه ۹۳  با حضور  محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و هیچ یک از مسئولان روابط عمومی و رسانه ای این وزارتخانه پاسخگوی خبرنگاران نبودند.

دومین جلسه شورای منتخبان رئیس دانشگاه تهران

دومین جلسه شورای منتخبان دانشگاه تهران برای انتخاب رئیس این دانشگاه با حضور ۵۱ عضو در حالی برگزار شد که هیچ یک از خبرنگاران حق حضور در جلسه را نداشته و جلسه کاملاً در سکوت خبری برگزار شد.

کد N777857

وبگردی