آفتاب

کانون گردشگری نظرآباد کجاست؟

کانون گردشگری نظرآباد کجاست؟

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: جایگاه واقعی تپه ازبکی به مردم شناسانده نشده است.

احمد ترکاشوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: جاذبه‌های گردشگری نظرآباد به عنوان پایتخت مشاهیر استان آن طور که باید و شاید به مردم معرفی نشده است.

وی درخصوص اقدامات انجام شده در نوروز امسال برای شناساندن جاذبه‌های این شهرستان به گردشگران، گفت: تمامی اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر برای راهنمائی و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی با آمادگی کامل در کلیه مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها مستقر شدند.

ترکاشوند افزود: اگر می‌خواهیم ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان را به فعلیت برسانیم در مرحله نخست باید زیرساخت‌های مناسب گردشگری را برای گردشگران مهیا کنیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز در پایان مهم‌ترین کانون گردشگری در شهرستان نظرآباد را محوطه باستانی تپه ازبکی دانست و یادآورشد: این محوطه باستانی در برگیرنده شش هزار سال بقایای فرهنگی پیش از تاریخ و اوایل دوران تاریخی ایران از نیمه اول هزاره هفتم تا نیمه نخست هزاره اول پیش از میلاد است؛ تاریخی در هم تنیده و عمیق که کمتر به آن توجه شده ولی زمان آن رسیده تا این منطقه در جایگاه شایسته خود شناخته شود.

ترکاشوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حضور یک گروه گردشگر چینی در روستای آتشگاه خبرداد و گفت: 10 فروردین ماه یک گروه از گردشگران کشور چین وارد روستای زیبای آتشگاه شدند تا از مناظر طبیعی و امکانات مجموعه‌های توریستی این منطقه بهره‌مند شوند.

این مسئول تصریح کرد: این گروه پنج نفره چینی پس از بازدید نیم روزه خود از روستای هدف گردشگری آتشگاه راهی شهرهای غربی کشور شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز با اشاره به چشم انداز کوهستانی و باغات متعدد در آتشگاه گفت: این روستا دارای آب و هوای معتدل کوهستانی با چشم‌اندازی بسیار زیبا است که در ایام پایان هفته و تعطیلات مختلف، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

وی در پایان گفت: در شمال این روستا تپه‌ باستانی مهدی‌خان قرار دارد، که بسیاری معتقدند پیش‌ترها در آن، آتشکده‌ بزرگی وجود داشته که نام آتشگاه نیز از آن برگرفته شده است.

انتهای پیام

کد N777733

وبگردی