آفتاب
در سفر های نوروزی امسال/

افزون بر ۵ میلیون گردشگر از خدمات هلال احمر در کشور بهره بردند

افزون بر ۵ میلیون گردشگر از خدمات هلال احمر در کشور بهره بردند

مشهد- معاون پشتیبانی و منابع انسانی جمعیت جوانان هلال احمر کشور گفت: از آغاز طرح نوروزی ایمنی و سلامت تا پایان یازدهم فروردین ماه سال جاری تعداد ۵ میلیون گردشگر از خدمات هلال احمر بهره بردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس عطوف روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه های ایمنی و سلامت خراسان رضوی به خبرنگاران گفت: تعداد ۴۰ هزار نفر از اعضای جوانان هلال احمر در طرح نوروزی امسال در راستای خدمت رسانی به گردشگران در حال خدمت هستند که تاکنون تعداد ۵ میلیون نفر تا پایان روز گذشته از خدمات این جمعیت در ایستگاه های برپا شده استفاده کردند.

وی با بیان اینکه کانون‌های جوانان و دانشجویی و همچنین کانون‌های روستایی و عشایری در طرح‌های امسال مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند بیان کرد: تا پایان روز گذشته علاوه بر خدمت رسانی به ۵ میلیون مسافر همچنین نسبت به توزیع ۵ میلیون اقلام فرهنگی و آموزشی و تبلیغاتی نیز در پایگاه های هلال احمر اقدام شده است.

وی بیان کرد: اقلام توزیعی شامل نقشه‌هایی بوده است که در یکسوی آن نقشه ایران و در سوی دیگر نقشه استان مربوطه به همراه تذکرات نکات ایمنی و سلامت بوده است.

قائم مقام جوانان هلال احمر کشور تاکید کرد: ۸۰۰ پایگاه ثابت و ۳۰۰ پایگاه سیار در این مدت به مسافران نوروزی خدمت رسانی داشتند و بخش مهمی از فعالیت آنها در راستای پیشگیری از حوادث است.

ارایه خدمات بهداشتی و فرهنگی در ایستگاه های هلال احمر

وی با اشاره به اینکه خدمات متعدد و متنوعی در ایستگاه های این جمعیت ارایه می شود، ادامه داد: در ایستگاه های سلامت این جمعیت میزان قند خون و فشار خون مسافران نوروزی اندازه گیری می‌شود که تا روز گذشته ۳۵۰ هزار نفر از گردشگران نوروزی از این خدمات بهره بردند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این خدمت ۳۰ هزار کودک نیز از فضاهای دوستدار کودک جمعیت هلال احمر کشور استفاده کردند و آموزه‌های بشردوستانه را فرا گرفتند و قسمت‌های منتخب این طرح در برنامه «آشتی آشتی» شبکه پویا در حال پخش است.

عطوف با اشاره به حضور بیش از ۲۸۰ هزار نفر در خیمه‌های نماز برپاشده از سوی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تاکید کرد: این خیمه‌ها در اماکنی برپا شده است که امکان دسترسی به مسجد برای مسافران نوروزی وجود ندارد و سال گذشته نیز این طرح در برنامه درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی مورد تقدیر قرار گرفت.

قائم مقام سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به توزیع سی دی‌های آموزشی ویژه کودکان نیز اذعان کرد: این سی دی‌ها نیز دربرگیرنده نکات آموزشی و فرهنگی است و در کنار آن نشریات ماه نو، ماه مهربان و پیام هلال نیز در کمپ‌ها توزیع می‌شود.

قائم مقام جمعیت جوانان هلال احمر کشور همچنین از تشکیل کمپین ملی پیشگیری از تصادفات خبر داد و گفت: شخصیت‌های فرهیخته و فرهنگی برجسته کشور در راستای ایجاد توجه همه اقشار جامعه به این گروه پیوستند.

کد N777305

وبگردی