آفتاب

حمایت آمریکا از تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی

حمایت آمریکا از تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی

در حالی که جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان به تجاوز وحشیانه خود علیه غیرنظامیان یمنی ادامه می‌دهند آمریکا اعلام کرد که از تشکیل یک نیروی نظامی مشترک میان کشورهای عربی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: واشنگتن از تصمیم اتحادیه عرب برای ایجاد یک نیروی نظامی مشترک با هدف مقابله با تهدیدهای امنیتی در خاورمیانه حمایت کرده و در صورت لزوم با آن همکاری خواهد کرد.

برنامه ایجاد یک نیروی متحد در بحبوحه بحران یمن در بیست و ششمین نشست رهبران کشورهای عربی در شرم الشیخ مصر اعلام شد.

کارتر به خبرنگاران گفت: با احترام به یمن فکر می‌کنم که کشورهای عربی قصد دارند اقدامات بیشتری انجام دهند و این اقدام بسیار خوب است چرا که در اصل این منطقه متعلق به آنهاست.

وی در پاسخ به همکاری پنتاگون با نیروهای واکنش بحران عربی به روابط امنیتی دوجانبه میان آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه عرب از جمله بحرین و عربستان سعودی اشاره کرده و تاکید کرد: آن‌ها شرکا و متحدان امنیتی ما هستند. هنگامی که آن‌ها اقداماتی را با توجه به منافع خودشان و ما انجام می‌دهند ما به همکاری با آن‌ها ادامه خواهیم داد.

ائتلاف کشورهای حوزه خلیج فارس تحت رهبری عربستان سعودی از روز چهارشنبه بمباران غیرنظامیان در یمن از جمله یک اردوگاه متعلق به آوارگان یمنی را آغاز کرده که به دنبال آن ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند. این نیروها در تجاوزات خود از حمایت لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا برخوردار بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N777012

وبگردی