آفتاب
بر اساس اعلام وزارت صنعت؛

تولید فولاد خام کشور ۸ درصد افزایش یافت

تولید فولاد خام کشور ۸ درصد افزایش یافت

تولید فولاد خام شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۳، ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۵۹ تن بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تولید فولاد خام شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۳، ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۵۹ تن بود. در این مدت، ۸ شرکت بزرگ کشور شامل «فولاد مبارکه» ۴ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۳۷ تن، «فولاد خوزستان» ۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۶۴ تن، «ذوب آهن اصفهان» ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۴۹ تن، «فولاد هرمزگان» یک میلیون و ۷۰ هزار و ۱۰۱ تن، «سبا» ۷۱۶ هزار و ۵۹۴ تن، «فولاد خراسان» ۶۵۶ هزار و ۸۴۰ تن، «فولاد آلیاژی» ۳۶۳ هزار و ۸۶۶ تن و «گروه ملی صنعتی فولاد ایران» ۱۵۸ هزار و ۳۵۸ تن تولید کردند.

افزون بر این، تولید فولاد خام در ماه بهمن به یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۲۵۹ تن رسید. این در حالی است که میزان فولاد خام تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۳۷۳ تن بود.

همچنین در ۱۱ ماهه ۹۳، ۱۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۹۱ تن انواع محصولات فولادی از سوی شرکت های فولاد ساز تولید شد که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته (۱۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۵۸ تن)، حاکی از رشد ۴ درصدی است.

در این میان، بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور شامل شرکت «فولاد مبارکه» ۴ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۲۹ تن ورق گرم، «ذوب آهن اصفهان» ۲ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۳۹ تن (شمش کالایی، تیرآهن، میلگرد، کلاف و غیره)، «فولاد اکسین» ۷۳۱ هزار و ۷۹۸ تن ورق عریض، «سبا» ۷۰۵ هزار و ۲۲۵ تن ورق گرم، «گروه ملی صنعتی فولاد ایران» ۶۳۸ هزار و ۶۸۴ تن (تیرآهن، میلگرد و لوله)، «فولاد خراسان» ۵۷۴ هزار و ۳۳۸ تن میلگرد، «نورد و لوله اهواز» ۳۳۲ هزار و ۲۱۵ تن ورق گرم، «فولاد آلیاژی ایران» ۳۰۴ هزار و ۹۷۷ تن، «شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری» ۱۷۵ هزار و ۸۵۴ تن ورق گالوانیزه و نیز «فولاد آذربایجان» ۱۴۵ هزار و ۳۲ تن میلگرد تولید کرد.

کد N776193

وبگردی