آفتاب

کرزای: سیاست های مبارزه با تروریسم در افغانستان باید تغییر یابد

کرزای: سیاست های مبارزه با تروریسم در افغانستان باید تغییر یابد

رئیس جمهور پیشین افغانستان به ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان خوشبین نیست و معتقد است صرف حضور نیروهای خارجی موثر نیست و باید سیاست های مبارزه با تروریسم تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان به تصمیم جدید کاخ سفید مبنی بر ادامه حضور نیروهای نظامی خوشبین نیست و می گوید حضور این نیروهای در سیزده سال گذشته هیچ تاثیری در بهبود اوضاع افغانستان نداشته است.

کرزای که در اواخر دوران حکومتش رابطه خوبی با غرب نداشت در گفتگو با شبکه سی ان بی سی گفت: امریکا سیزده سال در افغانستان بود تا با القاعده و افراط گرایی مبارزه کند. امروز دقیقاً همان جنگ سیزده سال پیش در جریان است. جنگ با تروریسم نتوانست به تروریسم در افغانستان و پاکستان پایان دهد.

وی معتقد است صرف حضور نیروهای خارجی دردی از دردهای افغانستان را درمان نمی کند و باید سیاست های مبارزه با تروریسم تغییر یابد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان افزود: یکصد و پنجاه هزارسرباز امریکایی مستقر در افغانستان و پاکستان [تروریسم] را شکست نداند، حالا چگونه ده هزار نیرو می توانند آنها را شکست دهند.

بخش دیگری از سخنان حامد کرزای به موضوع داعش در افغانستان اختصاص داشت. وی گفت: ظهور داعش در افغانستان به آن شکلی که در عراق و سوریه شاهدیم نیازمند حمایت و سازماندهی است که فعلاً چنین حمایتی در افغانستان وجود ندارد. ممکن است روزی فرا رسد که پرچم سفید طالبان به پرچم سیاه داعش تغییر یابد. افراد ممکن است باقی بمانند، اما تغییر نام به راحتی انجام پذیر است.

حامد کرزای در پایان صحبت های خود گفت دیگر به سیاست افغانستان بر نمی گردد و ابراز امیدواری کرد که با آمدن نسل جدید افغان ها و پیروی کامل از قانون اساسی می توان به آینده افغانستان امیدوار بود.

کد N775988

وبگردی