آفتاب
امیری در پاسخ به مهر:

پرونده شهید دانایی فر از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می شود

پرونده شهید دانایی فر از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می شود

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به در دست بررسی بودن پرونده شهادت مرزبان ایرانی در پاکستان گفت: در صورتی که مسئولیتی متوجه جایی باشد، از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسینعلی امیری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ترحیم همسر آیت الله جنتی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران، در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره پیگیری حقوقی شهادت مرزبان ایرانی (شهید دانایی فر) از دولت پاکستان اظهار داشت: درخصوص نحوه شهادت ایشان شواهدی به دست آمده و در سطح استان در حال پیگیری است که باید گزارش آن تکمیل شود.

وی تصریح کرد: اگر مسئولیتی متوجه جایی باشد، حتما از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری خواهد شد.

صدور قرار برای برخی از عوامل حمله به علی مطهری

سخنگوی وزارت کشور همچنین در رابطه با سرانجام پیگیری حادثه شیراز و حمله به علی مطهری گفت: در این رابطه پس از دستور رسیدگی رئیس جمهور تیمی از سوی وزیر کشور و به ریاست معاون امنیتی و انتظامی وزارتخانه به استان فارس رفته اند و نتیجه جلسه اولیه نیز این بوده است که با بررسی فیلمی که در اختیار وزارت کشور قرار دارد و چهره عوامل نیز در معلوم است، اسامی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته که در حال احضار آنها هستند.

وی از صدور قرار برای چند نفر از عوامل این حادثه خبر داد و گفت: چون رسیدگی به این موضوع مستمر بوده، الان در حال تهیه گزارش کار هستند و حتما سر موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

امیری تاکید کرد: آنچه در شیراز اتفاق افتاد به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نمی توان حتی با عناوین ارزشی قانون شکنی کرد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره احضار وزیر کشور به مجلس در رابطه با موضوع پول های کثیف در انتخابات گفت: رفت و آمد وزیران به مجلس یک موضوع معمولی است و وقتی مجلس به وزیری رای می دهد، اگر سوالی برایش پیش بیاید وزیر را می خواهند و سوال می کند و وزیر محترم کشور نیز همیشه نسبت به تعامل میان مجلس و دولت تاکید دارد.

وی افزود: در این مورد خاص نیز اگر نمایندگان مجلس توضیحی بخواهند تا ابعاد قضیه روشن شود، وزیر محترم آمادگی پاسخگویی دارد.

کد N775981

وبگردی