آفتاب

ساخت کارخانه تولید تجاری نانوسلولز در هلند

ساخت کارخانه تولید تجاری نانوسلولز در هلند

یکی از تولیدکنندگان پیشگام جهانی در حوزه خمیر چوب و گرافیک، کاغذهای بسته‌بندی و فرآورده‌های خاص، به زودی کارخانه تولید نانوسلولز را در کشور هلند راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، انتظار می‌رود ساخت کارخانه تولید نانوسلولز کم‌هزینه توسط شرکت Sappi طی 9 ماه آینده عملیاتی شود.

آندریا روسی، رئیس گروه فناوری شرکت Sappi می‌گوید: این کارخانه پایلوت به این شرکت کمک خواهد کرد تا به حوزه‌های کسب و کاری مشابه مبتنی بر مواد خام تجدیدپذیر وارد شود. یکی از راهبرد‌های اصلی شرکت Sappi، پیگیری فرصت‌های رشد جدید بر اساس تولید مواد عملکردی ابداعی از منابع تجدیدپذیر است.

به گفته روسی، این کارخانه پایلوت، تولید نانوفیبر سلولزی (CNF) را با استفاده از فناوری اختصاصی توسعه یافته توسط دانشگاه ناپیر و شرکت Sappi آزمایش خواهد کرد.

به نوشته سایت نانو، نانوفیبر سلولزی تولیدی شرکت Sappi با داشتن مورفولوژی منحصربه فرد، به طور خاص منطبق بر کاربردهای های‌دروفیلیک یا های‌دروفوبیک است. محصولاتی که با استفاده از نانوفیبر سلولزی این شرکت تولید می‌شوند، برای تبدیل پلاستیک‌ها و کامپوزیت‌های تقویت شده الیافیِ قوی‌تر و سبک‌تر به کاربردهای داروسازی و غذایی بسیار مناسب است.

شرکت Sappi و دانشگاه ادینبرگ ناپیر در دسامبر سال 2014 میلادی، پروژه‌ی سه ساله‌ای را برای یافتن فرآیندهای ذخیره انرژی کم‌هزینه آغاز کردند. بر اساس این پروژه، شرکت مذکور این امکان را خواهد داشت تا با استفاده از تکنیک‌های کنونی، نانوسلولزی در سطح تجاری تولید کند.

انتهای پیام

کد N775905

وبگردی