آفتاب
مدیر شبکه دو در گفتگو با مهر:

موثر و پویا در رسانه ملی نقش‌آفرینی می‌کنیم/ منفعل ظاهر نمی شویم

موثر و پویا در رسانه ملی نقش‌آفرینی می‌کنیم/ منفعل ظاهر نمی شویم

محمدرضا جعفری‌جلوه با برشمردن ویژگی‌های مختلف سال ۹۳، از تلاش برای حضور موثر و پویا در رسانه ملی با وجود همه مضایق سخن گفت.

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما در گفتگو با خبرنگار مهر در ارزیابی فعالیت‌هایش در سال ۹۳ و بازگشت خود به رسانه ملی، اظهار کرد: ۹۳ سال سختکوشی بود، سالی که کشور در همه ابعاد و در عرصه‌های مختلف در تکاپو برای تداوم حیات عزتمند خودش بود از جمله در عرصه سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ و... .سال ۹۳ به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین بود و این موضوع همچنان در دستور کار همه ما قرار دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم فرمودند این شعار فقط به سال ۹۳ برنمی‌گردد و در همه ایام جاری است. به ویژه که دو مساله اصلی است که ما را در جهان معرفی و بقا ما را تضمین می‌کند؛ یکی فرهنگ اصیل، کهن، ارزشمند، اصیل، اخلاقمند و دینی ما است که پایه‌های بسیار توانمندی دارد، انقلاب ما هم فرهنگی بوده است و همینطور اقتصاد توانمند ما که می‌تواند باعث قدرتمندی و ماندن ما بر سر اصول، قواعد و چارچوب‌های کشورمان در جهان باشد و حتی می‌توانیم جهان را به ارزش‌هایمان دعوت کنیم.

فعالیت سخت و جدی‌تر رسانه‌ملی در سال ۹۳

مدیر شبکه دو تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که ما جذب ارزش‌های جهانی و به تعبیری دچار انفعال شویم. بنابراین سال ۹۳ با همین ویژگی‌ها سپری شد. رسانه‌ ملی نیز به عنوان زبان نظام و فرصتی برای اتصال فی ما بین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در کار بوده است و در این ایام نیز سخت و جدی‌تر فعالیت می‌کند.

جعفری جلوه ادامه داد: به خصوص از آن جهت که وضعیت اقتصادی به دلایلی گوناگون، شرایط سختی را بر ما تحمیل کرده و شاید این شرایط فرصتی برای پیدا کردن راه‌های جدید کار، تلاش و بقا است.

مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: در چنین شرایطی با توجه به مضایق جدی و گسترده‌ای که وجود دارد و منابع مالی محدودی داریم، رسانه تلاش می‌کند بتواند به شیوه‌های متناسبی راهش را ادامه دهد و برنامه‌سازی خود را دنبال کند. رسانه ملی می‌خواهد نقش‌های خود را به شکل موثرتری به منصه ظهور برساند.

با امید ایفای نقش موثر رسانه ملی به تلویزیون برگشتم

وی اضافه کرد: من هم با این امید به رسانه ملی بازگشته‌ام و این توفیق را یافتم بار دیگر در شبکه دوم سیما در جمع همکاران خوب خودم در سیمای جمهوری اسلامی باشم. این شبکه رویکردهای جدیدی دارد و سیاست‌های جدیدی از سوی ریاست جدید سازمان برای آن اتخاذ شده و در حال اجرا است.

جعفری‌جلوه تغییر ساختار شبکه‌ها، سبُک سازی و اتخاذ تجربه‌های جدید در شیوه‌های کار را از جمله سیاست‌های جدید خواند و در پایان گفت: ما خودمان را آماده می‌کنیم تا بتوانیم به صورت مؤثر و پویا در سال جدید نقش‌آفرینی کنیم. شبکه دو شبکه اجتماعی و شبکه زندگی است و با دو شعار «با هم بودن و برای هم بودن» و «خانواده اصیل خانواده مولد» پیش خواهد رفت.

کد N775558

وبگردی