آفتاب

بروجردی: ایران منادی وحدت در جهان اسلام است

بروجردی: ایران منادی وحدت در جهان اسلام است

علاء‌الدین بروجردی گفت: اظهارات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه ایران به دنبال حاکمیت شیعه است حتما نکته غلطی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی در حاشیه مراسم تشییع پیکر همسر آیت‌الله جنتی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نقش ارتجاع منطقه در حوادث یمن چیست، گفت: جنگ آخرین تیر در ترکش است و عربستان هم با یک نگاه مستکبرانه نسبت به منطقه و از جمله کشور همسایه یمن سال‌هاست که ظلمی را روا داشته است و از همه اهرم‌های خود نیز استفاده کرده است تا بتواند سیاست‌هایش را در این کشور اعمال کند اما با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: مردم یمن نیز همیشه در تاریخ مردمی شجاع، سلحشور و استوار بوده‌اند و این با وجود فقری بوده است که سال‌هاست در این کشور حاکم است و عربستان و ائتلافی که فراهم کرده نیز قطعا حریف این ملت نخواهد بود و از امروز شکست این عملیات عربستان و آثار منفی آن برای منطقه قابل پیش‌بینی است که این آثار تا سال‌ها دامنگیر این کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره موضع‌گیری اخیر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر عراق و یمن و تلاش برای تأثیرگذاری منفی تصریح کرد: اگر ما سیاست‌های ترکیه را در سال‌های اخیر یک زنجیره فرض کنیم بسیاری از حلقه‌های این زنجیره شکست خورده است.

وی گفت: سوریه یک مثال بارز در این زمینه است. ترکیه سال‌هاست که با ایجاد تسهیلات برای آموزش و تقویت تروریست‌ها، زمینه‌سازی کرده است و حتی رعایت حق همسایگی این کشور را نیز نمی‌کند در حالی که به دنبال تغییر حاکمیت سوریه بود، شکست خورد و در عراق نیز وضعیت مشابهی را دنبال کرد.

بروجردی خاطر نشان کرد: ما پیوسته به کشور اسلامی همسایه خودمان احترام گذاشته‌ایم اما این موضع‌گیری‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و حتما مردود است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در میان 57 کشور اسلام این افتخار را داشته‌ایم که بنیان‌گذار دارالتقریب باشیم و منادی وحدت در جهان اسلام نیز هستیم و این نکته‌ای که رئیس جمهور ترکیه گفته‌ است که ایران به دنبال حاکمیت شیعه است حتما نکته غلطی است.

بروجردی اظهار کرد: بیشترین حجم کمک‌های ما به مبارزانی است که از برادران اهل سنت ما اعم از جهاد اسلامی و حماس هستند و در فلسطین با صهیونیسم مبارزه می‌کنند. امیدواریم این کج راهه‌ای که دولت ترکیه در آن قرار گرفته تغییر کند و این کشور سیاست‌هایش را نیز تغییر دهد.

انتهای پیام

کد N775478

وبگردی