آفتاب
بشار اسد:

هدف غرب درباره دمشق‎ومسکو یکی است/مخالفت با اعزام صلحبان به سوریه

هدف غرب درباره دمشق‎ومسکو یکی است/مخالفت با اعزام صلحبان به سوریه

«بشار اسد» در دیار با خبرنگاران روسی با محکوم کردن غرب به داشتن سیاست های استعماری گفت: هدف کشورهای غربی در مورد سوریه، اوکراین و روسیه همانند هم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روز پنجشنبه اعلام کرد اعزام هیأتی از نیروهای صلحبان در سوریه برای جلوگیری از پیشروی تروریست های داعش از نظر دمشق قابل قبول نیست.

بشار اسد در جمع خبرنگاران روسی گفت :  مأموریت صلحبانی معمولا بین دو کشور درگیر مناقشه تشکیل می شود. بنابراین، هنگامی که حرف از استقرار نیروی صلحبان در برابر گروه تروریستی داعش  به میان می آید، ما در واقع این گروه را به عنوان یک دولت به رسمیت شناخته ایم. چنین اظهاراتی خطرناک و غیر قابل قبول است.

رئیس جمهور سوریه افزود حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا بر ضد مواضع داعش خسارت چندانی به این گروه تروریستی وارد نمی کند، بلکه زیرساخت های غیرنظامی سوریه را نابود می کند.  این ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی که ۶۰ کشور توسعه یافته در آن شرکت دارند، هر روز حدود ۱۰ حمله به سوریه و عراق می کند. همزمان، نیروی هوایی ارتش سوریه روزانه دست به حملات بیشتری می زند.

بشار اسد خاطرنشان کرد :  احتمالا برخی از این کشورها نمی خواهند داعش همان طوری که در عراق گسترش یافت، در سوریه گسترش پیدا کند، اما به نظر می رسد آنها در عین حال از اینکه به موجودیت داعش یک بار برای همیشه خاتمه دهند، خودداری می کنند و می خواهند از این سازمان برای تهدید دیگر کشورها استفاده کنند.

کد N775095

وبگردی