آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

نقوی حسینی: دخالت نظامی عربستان در یمن بزرگترین اشتباه استراتژیک این کشور است

نقوی حسینی: دخالت نظامی عربستان در یمن بزرگترین اشتباه استراتژیک این کشور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است متضررترین کشور در تحولات یمن در آینده عربستان سعودی است و عربستان با دخالت نظامی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات استراتژیکی خود را انجام داده است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حملات اخیر عربستان به یمن گفت:‌ عربستان از حرکت‌ها و انقلاب‌های مردمی و بیداری اسلامی نگران است و به دلیل این که یمن را همیشه حیاط خلوت خود می‌دانسته از یک حرکت انقلابی مردم‌سالارانه در این کشور نگران است.

او ادامه داد: دخالت نظامی عربستان در یمن یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات استراتژیک عربستان بوده است و قطعا این دخالت نظامی بحرانی را رقم می‌زند و دود آتشی که روشن شده مستقیما به چشم عربستان می‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس با بیان این که متضررترین کشور در تحولات یمن در آینده در عربستان سعودی است تصریح کرد: مردم یمن هرگز این دخالت نظامی و این تجاوز آشکار دولت عربستان را فراموش نمی‌کنند.

نقوی حسینی در پایان درباره هدف عربستان از این دخالت نظامی گفت:‌ عربستان نمی‌خواهد دولتی آرام و مردمی در یمن شکل بگیرد و فکر می‌کند اگر این اتفاق بیفتد مشروعیت حکومتش زیر سوال می‌رود بنابراین تلاش می‌کند انقلاب مردم یمن به پیروزی نرسد و هدف این دولت جلوگیری از پیروزی ملت و مردم یمن است.

انتهای پیام

کد N775005

وبگردی