آفتاب

اسامی کشورهای شرکت کننده در تجاوز نظامی به یمن

اسامی کشورهای شرکت کننده در تجاوز نظامی به یمن

منابع خبری از مشارکت ۱۰ کشور از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان به همراه مصر، پاکستان و مغرب در تجاوز نظامی عربستان به یمن خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، به جز عمان تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، بحرین، امارات، کویت و قطر از در حملات هوایی تجاوزکارانه به یمن و غیرنظامیان این کشور مشارکت دارند.

در این میان اخبار ضد و نقیضی درباره مشارکت ترکیه در این تهاجم وجود دارد. 

بر اساس این گزارش اردن، مصر، پاکستان، سودان و ترکیه نیز از جمله دیگر کشورهای شرکت کننده در این به شمار می‌‎روند.

این درحالی است که برخی از کشورها از جمله آمریکا به صورت غیرمستقیم از حملات تجاوزکارانه به یمن حمایت می‌کنند. در همین رابطه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور اوباما، اجازه تدارک حمایت لجستیک و اطلاعاتی از عملیات نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را صادر کرده است.

پیشتر نیز سفیر عربستان در واشنگتن در سخنانی از مشارکت ۱۰ کشور از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس در حملات به یمن خبر داده بود.

شایان ذکر است کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای مشترک در بیان علت مشارکت خود در حمله به یمن مدعی شدند که در راستای حمایت از مشروعیت «منصور هادی» دست به چنین اقدامی زده‌اند.

حملات هوایی عربستان و هم‌پیمانان آن به یمن از بامداد پنجشنبه تاکنون به شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر از جمله چندین زن و کودک منجر شده است.

کد N774595

وبگردی