آفتاب

سرکوب دانشجویان معترض کانادایی با گاز اشک‌آور و بمب‌ دودزا

سرکوب دانشجویان معترض کانادایی با گاز اشک‌آور و بمب‌ دودزا

پلیس کانادا برای متفرق کردن تظاهرات صدها دانشجو در اعتراض به تدابیر ریاضتی در یک راهپیمایی ضد سرمایه‌گذاری در مونترال، به شلیک گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و بمب صوتی متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، پلیس کانادا پیشتر اعلام کرده بود که برگزاری این تجمع غیرقانونی است و برگزارکنندگان اعتراضات نتوانستند مقام‌های محلی را برای گرفتن مجوز متقاعد کنند.

طبق اعلام پلیس ده‌ها تن بازداشت شده‌اند و گزارش‌هایی از شکسته شدن شیشه‌ خودروها و آتش‌سوزی اموال دولتی منتشر شده است.

نیروهای امنیتی در مرکز تجمع دانشجویان که پارک امیلی گملین بود، حلقه محاصره تشکیل داده بودند و دانشجویان نیز شعارهایی سر می‌دادند. درگیری زمانی بالا گرفت که معترضان مواد آتش‌زا به داخل خیابان پرتاب کردند و زمانی که پلیس تلاش می‌کرد تا گروه کوچکی از معترضان را بازداشت کند، درگیری به وقوع پیوست. بسیاری از فعالان صورت‌های خود را با ماسک پوشانده بودند که این اقدام طبق قوانین محلی نقض قانون محسوب می‌شود.

هزاران تن از دانشجویان با تعطیل کردن کلاس‌های درس علیه تدابیر ریاضت اقتصادی دولت از جمله بالا بردن شهریه‌ها و کاهش بودجه دانشگاه‌ها به خیابان‌ها آمدند. گروه‌های دانشجو در اعتراضاتی موسوم به "بهار 2015" وعده دادند که به راهپیمایی‌های خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

کد N774194

وبگردی