آفتاب

تخت‌روانچی: مذاکرات با 1+5 صرفا در مورد مسائل هسته‌ای است

تخت‌روانچی: مذاکرات با 1+5 صرفا در مورد مسائل هسته‌ای است

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه مذاکرات با 1+5 صرفا در مورد مسائل هسته‌ای است، اظهار کرد: ما نه مجاز هستیم و نه اجازه می‌دهیم که مسئله دیگری در طول مذاکرات مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌مجید تخت‌روانچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در حاشیه مراسم ترحیم والده رئیس‌جمهوری در جمع خبرنگاران به تحلیل در مورد مذاکرات با 1+5 پرداخت و گفت: تا به امروز مذاکرات خوبی داشته‌ایم و الان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نیاز به تصمیم‌گیری جدی دارد.

وی با بیان اینکه عصر امروز برای شرکت در دور جدید مذاکرات عازم سوئیس هستیم، افزود: امیدواریم طرف مقابل نیز این آمادگی را داشته باشد که تصمیمات جدی و دقیقی اتخاذ کند تا ان‌شاء‌ الله بتوانیم به نتیجه برسیم.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا در سال جدید توافقی میان ایران و1+5 حاصل می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی در مورد زمان رسیدن به توافق سخت است اما ما در حال تلاش هستیم که با کمک خدا مذاکرات آن طور که به خیر و صلاح مردم کشور ایران است، پیش برود.

تخت‌روانچی با بیان اینکه ما امیدوار هستیم که طی مذاکرات به نتیجه برسیم خاطر نشان کرد: دستیابی به مذاکرات بستگی به این دارد که طرف مقابل ما واقعیت را قبول کند و بداند چنانچه می خواهد مذاکرات به نتیجه‌ای برسد باید سیاست‌های تحریمی که تا به حال داشته‌اند را کنار بگذارند.

معاون وزیر خارجه در ادامه به اختلافات ایران و 1+5در طول مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه اختلافات بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: اختلافات خیلی کم شده است ولی هنوز یکی دو مورد اختلافی باقی مانده که البته از موارد اساسی است. ما امیدواریم طرف مقابل با درک واقعیت، مواضعی را اتخاذ کند که این مسائل نیز حل و فصل شود.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مذاکرات کنونی ایران با آمریکا صرفا در مورد موضوع هسته‌ای است، تصریح کرد: مذاکرات با 1+5 صرفا در مورد مسائل هسته‌ای است و ما نه مجاز هستیم و نه اجازه می دهیم که هیچ مسئله دیگری در طول مذاکرات مطرح شود.

انتهای پیام
کد N774153

وبگردی