آفتاب

آمریکا تحریم شرکت های تعامل کننده با کوبا را لغو کرد

آمریکا تحریم شرکت های تعامل کننده با کوبا را لغو کرد

ایرنا نوشت:

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم 60 شرکت و فرد حقیقی را که با کوبا در تعامل تجاری بودند، لغو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، تصمیم خزانه داری آمریکا مبنی بر لغو تحریم این افراد و شرکت ها در حالی اتخاذ شده که واشنگتن و هاوانا نزدیکی دیپلماتیک خود را آغاز کرده اند.

بیشتر شرکت هایی که نامشان در فهرست لغو تحریم قرار گرفته در خارج از کوبا و بیشتر در پاناما قرار دارند. برخی از این شرکت ها از پرچم کشورهای دیگر چون قبرس برای کشتی های خود استفاده می کردند. تعدادی از آنها نیز در زمینه گردشگری و ماهیگیری فعالیت داشتند.

دفتر نظارت بر دارایی های خارجی آمریکا که وظیفه مجازات شرکت های در تعامل با کشورهای تحریم شده از سوی واشنگتن را داراست، فهرست شرکت ها و افراد لغو تحریم شده را منتشر کرده است.

کوبا از سال 1962 میلادی مورد تحریم کامل آمریکا قرار گرفت.

رائول کاسترو رهبر کوبا و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، 16دسامبر- 25 آذر 93 - در یک گفت وگوی تلفنی ، در باره آغاز روند مذاکرات برای عادی سازی روابط میان دو کشور به توافق رسیدند.

این دو، روز 17 دسامبر 2014- 26 آذرماه 1393 - در مورد آغاز فصلی جدید در مناسبات دو کشور، برقراری روابط دیپلماتیک و گشایش سفارت خانه ها به ایراد سخنرانی پرداختند.

به این ترتیب، واشنگتن پس از سالها قطع رابطه، مناسبات دیپلماتیک خود را با هاوانا از سر خواهد گرفت و از مجازات های اقتصادی بر قرار شده علیه کوبا خواهد کاست.

4949

کد N774104

وبگردی