آفتاب

"سالوا کر" تا 2018 رئیس‌جمهوری سودان جنوبی باقی می‌ماند

"سالوا کر" تا 2018 رئیس‌جمهوری سودان جنوبی باقی می‌ماند

پارلمان سودان جنوبی به تمدید مدت ریاست‌جمهوری سالوا کر برای سه سال دیگر رای مثبت داد. این اتفاق پس از آن رخ داد که انتخابات ماه ژوئن لغو شد و مذاکرات برای پایان بیش از یک‌سال درگیری داخلی بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت سودان جنوبی اعلام کرد: پارلمان به اتفاق آراء به تمدید مدت ریاست‌جمهوری سالوا کر رای مثبت داد و از سوی دیگر برای سه سال دیگر دوران فعالیت پارلمان تمدید شد.

از زمان آغاز درگیری‌ها میان حامیان سالوا کر و ریک مچار، معاون سابق وی هزاران تن کشته و بیش از یک میلیون تن از خانه‌هایشان گریختند و این بدترین درگیری در این کشور نوپای آفریقا از زمان استقلال است.

مذاکرات میان دو گروه درگیر حدود سه هفته پیش آغاز شد اما هیچ توافقی حاصل نشد و هیچ تاریخ جدیدی نیز برای برگزاری نشست آتی مشخص نشده است و همین امر منجر شد تا میانجیگر مذاکرات اعلام کند که رهبران دو طرف در تلاش برای یافتن صلح ناکام ماندند.

270 عضو پارلمان سودان جنوبی روز سه‌شنبه به اصلاح قانون اساسی 2011 این کشور به منظور تمدید دوران ریاست‌جمهوری و دوران فعالیت پارلمان تا 9 ژوئیه 2018 رای دادند و 264 قانونگذار موافق آن بودند.

طبق نقشه راه صلح که ماه فوریه تدوین شد، سالوا کر و ریک مچار توافق کردند تا جزئیات تقسیم قدرت را مشخص کنند و تا پایان ماه مارس به توافق نهایی برسند اما مذاکرات متوقف شده و درگیری‌ها از سر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N774057

وبگردی