آفتاب

متهم شدن 37 دانشجو و معلم به جرم توهین به اردوغان

متهم شدن 37 دانشجو و معلم به جرم توهین به اردوغان

37 دانشجو و معلم اخیرا به اتهام توهین به رئیس جمهوری ترکیه در دادگاه حاضر شدند؛ در همین حال کیفرخواستی علیه 11 متهم دیگر به جرم تجمع غیرقانونی و حضور در اعتراضات تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه تودی زمان، این افراد طبق ماده 2911 قانون اساسی ترکیه درباره تجمعات مردمی متهم شده‌اند که طبق آن مقررات تجمع و اعتراضات مشخص شده است.

در 13 فوریه جمعی از دانشجویان، معلمان و اعضای اتحادیه آموزشی ترکیه تظاهراتی را در استان طرابزون علیه سیاست‌های آموزشی دولت برگزار کرده و خواستار باقی ماندن اصول سکولار و علمی سیستم آموزشی ترکیه شدند.

این گروه پس از قرائت بیانیه‌ای متفرق شدند و هیچ درگیری خاصی در مورد آن گزارش نشد. اندکی پس از تظاهرات مشخص شد که اداره پلیس طرابزون روند حقوقی علیه برخی از معترضان به جرم نقض قانون برگزاری تظاهرات ترتیب داده و 11 معترض برای شهادت در دادگاه حاضر شدند. علاوه بر این، علیه 37 تن دیگر که در اعتراضات حضور داشتند، اتهام‌هایی از جمله توهین به رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه مطرح شده است.

اخیرا بیش از 100 تن در ترکیه متهم خوانده شده و برخی به زندان افتاده‌اند که اتهام مطرح علیه بیشتر آنها توهین به اردوغان بوده است.

روزنامه نگاران ضد دولت و چهره‌های سرشناس اخیرا هدف پلیس و دادستان‌ها قرار گرفتند که آنها نیز جرمشان توهین به رئیس جمهوری ترکیه بوده است.

منتقدان دولت ترکیه این اقدامات را روش جدیدی برای ایجاد رعب و وحشت در میان مخالفان سیاسی به حساب می‌آورند که نمی‌خواهند عقاید دولت را بپذیرند.

انتهای پیام

کد N773895

وبگردی