آفتاب
یک کارشناس مذهبی:

فاطمیه بهترین فرصت برای آشنایی با سیره حضرت زهرا(س) است

فاطمیه بهترین فرصت برای آشنایی با سیره حضرت زهرا(س) است

امام جمعه دلفان گفت: باید در تمام ایام به یادگیری از سیره اهل‌بیت(ع) بپردازیم و ایام فاطمیه یکی از بهترین فرصت‌ها برای این کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام سیدجعفر هاشمی‌نژاد در جمع خبرنگاران، افزود: مردم ایران شیعه و دوست‌دار اهل‌بیت ‌هستند و در رابطه با حفظ حرمت ایام فاطمیه نیاز به توصیه ندارند چراکه هنرمندانه هم حرمت حضرت زهرا(س) را حفظ می‌کنند و هم به مراسم عید خود می‌پردازند.

وی اظهار کرد: با توجه به متقارن شدن ایام فاطمیه و ایام نوروز مردم ما بیشتر از سال‌های گذشته محل‌های مقدس مانند امام‌زادگان، و یا کاروان راهیان نور و سفر به مناطق جنگی را برای سفرهای نوروزی انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه همه ایام متعلق به حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت است لذا روز شهادت این بانو مشخص است و به عزاداری می‌پردازیم، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) در تمام زمینه‌های فکری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی الگوی ما است و ما می‌توانیم از آن‌ها الگوگیری کنیم.

امام جمعه دلفان با بیان اینکه صراط پیامبر اکرم و خاندان او همان صراط مستقیمی است که در نمازهای یومیه از خداوند می‌خواهیم که ما را به سمت آن هدایت کند، اضافه کرد: اگر ما از اهل‌بیت(ع) الگوگیری کرده و ضمن آشنایی با دستورات، رفتار و گفتارشان به آن‌ها نیز عمل کنیم به سمت صراط مستقیم حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع و با عظمت حضرت زهرا(س)، گفت: امام عسگری(ع) می‌فرماید ما ائمه حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت زهرا(س) حجت خدا بر اهل‌بیت(ع) است و همچنین امام زمان(عج) می‌فرماید دختر رسول خدا(ص) الگوی من است.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد افزود: امام زمان(عج) در رابطه با حضرت زهرا(س) چنین می‌گوید زبان ما در بیان صفات و ویژگی‌های او قاصر است و امیدواریم بتوانیم در سال جدید حساب ویژه‌ای برای انس با اهل‌بیت(ع) و عمل به دستورات و آشنایی با سیره آن‌ها باز کنیم.

امام جمعه دلفان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) جایگاه اهل‌بیت(ع) را به کشتی نوح تشبیه کرده است، خاطرنشان کرد: این یعنی هرکس اهل‌بیتی باشد نجات پیدا می‌کند در غیر این صورت در دنیا، مفاصد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و جناح‌بازی‌های سیاسی غرق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید در تمام ایام به یادگیری از سیره اهل‌بیت(ع) بپردازیم، اظهار کرد: ایام فاطمیه یکی از بهترین فرصت‌ها برای این کار است.

انتهای پیام

کد N773773

وبگردی