آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

انتقاد مانعی بر سر راه دولت ایجاد نکند

انتقاد مانعی بر سر راه دولت ایجاد نکند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که طبق تاکید مقام معظم رهبری هدف از نقد نباید تخریب باشد بلکه باید هدف حمایت و بهبود شرایط کشور باشد همچنین نقد مانعی بر سر مسیر دولت ایجاد نکند.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که طبق تاکید مقام معظم رهبری هدف از نقد نباید تخریب باشد بلکه باید هدف حمایت و بهبود شرایط کشور باشد همچنین نقد مانعی بر سر مسیر دولت ایجاد نکند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم مشهد در مورد حمایت از دولت‌ها به بیان شرایط انتقاد گفت: مقام معظم رهبری همواره بر روی نقد منصفانه تاکید داشته‌اند نقد منصفانه دارای دو وجه است، وجه اول آن که نقادان باید منصفانه نقد کرده و هدفشان از نقد تخریب نباشد بلکه بر روی حمایت و بهبود شرایط تاکید کند تا مسیر برای فعالیت و پیشرفت باز شود و مانع بر سر مسیر دولت ایجاد نشود.

وی افزود: وجه دوم آن است که دولت به نقد به احترام بگذارد و توجه کند؛ همچنین نقد منصفانه را مورد توهین و حمله قرار ندهد و تخطئه نکند؛ قطعا باید در بیان نقد هر دو وجه مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: منتقد نباید نقدش باعث تخریب شود و براساس آن نقد دولت نتواند کاری را پیش برده و یا اعتبار و حیثیت دولت زیر سوال رود؛ از طرف دیگر دولت نیز باید ضمن توجه به نقد منصفانه، نقد را دشمن خود تلقی نکند و فراموش نکند که نقد به پیشرفت و بهبود کار کمک خواهد کرد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: براین اساس رهبر معظم انقلاب هر دو وجه را مورد تاکید قرار داده با این شرایط که باید به دولت کمک کرد، اما آنجایی که ایرادی دیده می شود ضمن بیان آن ایراد در لوای نقد منصفانه دولت نیز به انتقادات توجه کرده و در جهت رفع اشکالات تلاش کند.

وی در ادامه به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد داشتن احترام ویژه برای تقویت تولید داخلی اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این رابطه بر روی دو نکته تاکید کردند اول این که تفکری فکر می‌کند با رابطه با غرب و داشتن انتظار از بیگانه‌ای که دشمن ماست، شرایط اقتصادی تغییر می کند در اشتباه است، اگر کسی فکر کند که با دوستی با آمریکا و غربی‌ها می‌توان شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشید بداند که آن تفکر غلط است چون آن‌ها هیچ گاه خواهان آرامش ملت ما و توسعه و پیشرفت کشور نیستند.

به گفته وی، دشمنان تمام تلاششان را برای جلوگیری از پیشرفت، توسعه و رشد اقتصادی کشور به کار گرفته و خواهند گرفت بنابراین نباید چشم به بیگانه داشت و در مقابل باید توجه ویژه ای به ظرفیت های اقتصادی در درون کشور داشت.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: یکی دیگر از نکات مورد اشاره ایشان که همواره مورد تاکید داشتند پرهیز از خام فروشی است نباید منابع و ذخایرمان را خام بفروشیم تا دیگران بعد از تبدیل آن به فرآورده آن محصول را چندین برابر قیمت به ما برگردانند آن هم در شرایطی که کشور دارای ذخایر نفتی و گازی عظیم و معادن و منابع غنی است و در حوزه پتروشیمی یکی از کشورهای صاحب نام به شمار می آید بر همین اساس مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت داخلی و احیای تولید برای حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرده‌اند.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت‌های داخلی ضمن ایجاد اشتغال چرخش سرمایه و ارزش افزوده در تولید ایجاد می شود. در این شرایط است که نباید به بیگانگان برای بهبود وضعیت اقتصادی چشم داشتی داشت این تفکر غلط و غیر منطقی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و لزوم رفع تحریم ها بلافاصله پس از توافق اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای چند خطوط قرمز را تعریف کردند که تیم مذاکره کننده موظف به رعایت آن تا پایان مذاکرات و در توافق هستند از جمله آن که تحریم ها باید یک جا لغو شود و حربه تحریم از طرف غربی گرفته شود.

وی یادآور شد: یکی از اهداف مهم مذاکره برداشتن تحریم‌ها است بر همین اساس رهبری بر روی برداشتن یک جا تحریم‌ها تاکید کردند از آن جهت که غربی‌ها و آمریکایی‌ها پیشنهادی غیر از این دارند آن ها معتقد به لغو تحریم‌ها در دراز مدت و بلند مدت هستند حال این که ما معتقدیم تحریم ها باید بلافاصله بعد از توافق لغو شود.

نقوی حسینی ادامه داد: نکته دیگر مورد اشاره مقام معظم رهبری که قبلا نیز به عنوان خط قرمز مطرح کردند این بود که مذاکرات با آمریکایی ها صرفا پیرامون مسائل هسته ای است و هیچ موضوع غیر هسته‌ای نباید در مباحث مذاکرات و یا در توافق مطرح شود. بر همین اساس تیم مذاکره کننده نباید اجازه دهد مسائلی همچون منطقه‌ای و دفاعی کشور در این گفت‌وگوها طرح گردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد که در شرایط فعلی که مذاکرات روند مثبتی را طی می کند تیم مذاکره کننده باید نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری به عنوان خطوط قرمز را رعایت کرده و اجرایی کند.

انتهای پیام

کد N773409

وبگردی