آفتاب
شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا:

تیم مذاکره‌کننده بر سر عزت و شرف ملی معامله‌ نمی‌کند

تیم مذاکره‌کننده بر سر عزت و شرف ملی معامله‌ نمی‌کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از این بابت که تیم مذاکره‌کننده به خاطر عدم شناخت در سیاست‌های کلی نظام و منافع ملی بخواهد خدای نکرده معامله‌ای بر سر عزت و شرف ملی داشته باشد، هیچ نگرانی وجود ندارد.

سعید شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی از این موضوع که مسئولان ما چه تصمیمی باید بگیرند که با توجه به مذاکرات و شرایط داخلی کشورمان استقلال و شرافت ملی‌مان حفظ شود، گفت: من فکر می‌کنم مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی یعنی آقای ظریف و همکارانشان نسبت به بسیاری از سیاستمداران و حتی مسئولان کشور نسبت به عزت، شرفت، منافع و امنیت ملی کشور دغدغه‌مند‌تر و حساس‌تر هستند.

وی افزود: از این بابت که تیم مذاکره‌کننده به خاطر عدم تسلط به موضوعات و یا عدم شناخت در سیاست‌های کلی نظام و منافع ملی بخواهد خدای نکرده معامله‌ای بر سر عزت و شرف ملی داشته باشد، هیچ نگرانی وجود ندارد.

شریعتی گفت: مسیر مذاکرات و مسیر دستیابی توافق با جامعه جهانی در سطوح عالی و رهبری نظام مورد نظارت و هدایت است و کار محصول نظام است و نه وزارت خارجه و حتی دولت یازدهم و این چیزی است که با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری نظام صورت می‌گیرد و رهبری نیز اشراف کامل به این موضوع دارند و همه دغدغه‌مندان هم لحظه به لحظه ماجرا را رصد می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بسیار بعید می‌دانم که نتیجه این مذاکرات زاویه حتی بسیار کوچکی با منافع ملی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N773015

وبگردی