آفتاب
/دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی/

دهقان: اعتماد ملت و دولت سنگرسازی در برابر مخالفان نظام است

دهقان: اعتماد ملت و دولت سنگرسازی در برابر مخالفان نظام است

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: وجود همدلی و اعتماد میان دولت و ملت موجب می‌شود که فرآیند توسعه همه جانبه در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور با موفقیت به پیش برود.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به این که تاریخ جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که این نظام مقبولیت خود را از آرای مردمی به دست آورده است اظهار کرد: به همین دلیل رهبران بلندپایه نظام همیشه تاکید داشته‌اند که علاوه بر مشروعیت الهی این نظام مقبولیت مردمی نظام نیز یک رکن اساسی دیگر برای این نظام است.

وی در ادامه افزود:‌ به همین دلیل امام خمینی جمله معروف میزان رای ملت است را بیان کرد و رهبری هم همواره ثابت کرده‌اند که حامی دولت‌هایی هستند که با رای مردم به قدرت رسیده‌اند. در واقع برای ایشان فرقی نداشته که رییس جمهور اصولگرا، اصلاح طلب یا اعتدالگرا باشد. درباره دولت یازدهم همین قاعده صدق می‌کند و رهبری نیز حامی این دولت هستند؛ البته دولت هم عملکرد خوبی داشته است. اکنون آرامش و ثبات در زندگی مردم دیده می‌شود.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که وقتی مردم به دولت اعتماد کنند به قوانین دولتی هم توجه می‌کنند خاطرنشان کرد: هنگامی که اعتماد و همدلی میان دولت و ملت ایجاد شود ملت دولت را در سختی‌ها کمک کرده و می‌تواند همیاری خوبی برای دولت باشد. نخبگان وقتی دولت را از خود بدانند دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و امیدوار می‌شوند که دولت برای نظرات آن‌ها اهمیت قائل می‌شود. همه این موارد موجب رشد و توسعه کشور می‌شود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این اعتماد نوعی سنگرسازی در برابر هجمه کسانی است که خواهان اصل انقلاب و نظام نیستند.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: این اعتماد و همدلی موجب می‌شود که دولت در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاست خارجی قوی‌تر، بهتر و مطمئن‌تر در برابر رقبای خارجی عمل کند. وجود این اعتماد تضمین‌گر ثبات‌، امنیت،‌ آرامش و پایداری کشور است.

انتهای پیام

کد N773012

وبگردی