آفتاب
گاردین گزارش داد

تلاش فرانسه برای جلوگیری از توافق جامع

تلاش فرانسه برای جلوگیری از توافق جامع

یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی درباره موضع فرانسه نسبت به دستیابی به توافق جامع با ایران از تلاش فرانسه برای ممانعت از دستیابی به توافق جامع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه گاردین در تحلیلی نوشت دیپلمات‌ها اعلام کرده‌اند که لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به هیات فرانسوی حاضر در مذاکرات در لوزان گفته است که از اجماع حداکثری جلوگیری کند و اصرار کنند که تحریم‌های سازمان ملل تنها زمانی برداشته شوند که ایران شواهد کاملی مبنی بر عدم تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای در گذشته ارائه کند.

در همین راستا جرارد آرود، سفیر فرانسه در واشنگتن در توییتی آورده است که ما به مدت 12 سال با ایران مذاکره کرده‌ایم و نباید برای دستیابی به یک توافق جامع عجله کنیم. برای فرانسه توافقی قابل قبول خواهد بود که ضمانت‌های لازم درباره همه مسائل مرتبط را ارائه کند. ما هیچ کدام از این مسائل را کنار نمی‌گذاریم.

به نوشته گاردین، موضع فرانسه برای ایرانیان غیر قابل قبول است.

یک دیپلمات اروپایی حاضر در مذاکرات نیز گفت: ایران موضع فرانسه را دوست ندارد و آن را مانع توافق می‌داند. همچنین گاردین به این نکته اشاره کرد که گزارش‌های هیات‌های مذاکره کننده آمریکایی و فرانسوی به رسانه‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است.

انتهای پیام

کد N772833

وبگردی