آفتاب

نماینده آمریکا: وتوی روسیه، کار شورای امنیت را در قبال سوریه مختل کرد

نماینده آمریکا: وتوی روسیه، کار شورای امنیت را در قبال سوریه مختل کرد

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: وتوی روسیه در برابر قطعنامه‌ای که دولت سوریه را مسئول اختلال جدی در توانایی شورای امنیت برای حفظ صلح در منطقه می‌کرد به بشار اسد این شهامت را داد که تقریبا هرکاری که می‌خواهد بکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: جنگ داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد چراکه شورای امنیت نتوانست روسیه را متقاعد کند که بر بشار اسد فشار آورد.

وی افزود: چیزهایی که ما فکر می‌کردیم ضروری هستند، روسیه آماده انجامش نبود.

به گفته پاور اعضای شورای امنیت در حال حاضر باید "فشار، فشار و فشار" وارد کنند تا به هدف بعدی خود که یافتن عاملان استفاده از گاز کلر علیه شهروندان سوری است دست یابند.

تاکنون نه سازمان ملل و نه سازمان‌های نظارت بر تسلیحات شیمیایی و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نتوانسته‌اند عاملان اصلی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را شناسایی کنند.

درگیری‌های سوریه با بیش از 200 هزار کشته وارد پنجمین سال خود شده و شورای امنیت متهم به شکست در برابر مردم سوریه است.

پاور مدعی شد "روزهای اسد به پایان رسیده" اما هشدار داد که "اجرای عدالت" به کندی پیش می‌رود.

اظهارات پاور پس از ارائه تصاویری از سوریه که در آنها دولت دمشق متهم به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان شده، ایراد شد.

پاور تاکید کرد که وی همچنان بر راه‌حل سیاسی که از جانب روسیه پذیرفته شود، تاکید دارد.

وی با اشاره به وخامت اوضاع در سوریه تاکید کرد: هیچ‌کس حتی روس‌ها نمی‌خواهند که ببینند سوریه تبدیل به یک آهن‌ربای تروریسم شده است.

انتهای پیام

کد N772709

وبگردی