آفتاب

دعوت بوتفلیقه از مخالفان برای نشستن بر سر میز مذاکره

دعوت بوتفلیقه از مخالفان برای نشستن بر سر میز مذاکره

رئیس جمهور الجزایر ضمن دعوت از مخالفان این کشور برای نشستن بر سر میز مذاکره برخی طرف‌های داخلی را به تلاش برای رسیدن به حکومت حتی به قیمت "از بین بردن این کشور و گرفتن جان مردم" متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالعزیز بوتفلیقه‌، رئیس جمهور الجزایر در پیامی به شهروندان این کشور به مناسبت پنجاه و سومین سالروز عید ملی این کشور برخی طرف‌های داخلی را به در پیش گرفتن "سیاست زمین سوخته" برای رسیدن به حکومت حتی به قیمت نابودی کشور و مردم آن متهم کرد.

این سخنان وی انتقادی بی‌سابقه به عملکرد مخالفانی است که به خاطر وضعیت سلامتی بوتفلیقه خواهان انتخابات زود هنگام شده‌اند.

بوتفلیقه در این پیام از مخالفان خود خواست تا برسر میز مذاکره بنشیند اما به این شرط که به اصول قانون اساسی و "اراده آشکار مردم" آسیب نزنند.

وی گفت: من که خود از میان این مردم بوده‌ام و زندگی‌ام را فدای خدمت به آنها کرده‌ام، وجدانم و منصبی که در آن قرار گرفته‌ام مرا وا می‌دارد تا به شما بگویم، نگران این هستم که برخی طرف‌ها برای رسیدن به حکومت هر کاری انجام دهند.

"هیات هماهنگی مخالفان الجزایر" در ماه‌های اخیر با این دلیل که بوتفلیقه بیمار است و نمی‌تواند فعالیتش را خوب انجام دهد خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام شده بود.

بوتفلیقه 78 ساله در سوم اردیبهشت امسال برای چهارمین بار پیاپی توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

انتهای پیام

کد N772442

وبگردی