آفتاب

منصور هادی: تلاش عوامل نظام سابق برای کودتا را ناکام گذاشتیم

منصور هادی: تلاش عوامل نظام سابق برای کودتا را ناکام گذاشتیم

در پی تنش‌های روز گذشته در عدن، و بمباران کاخ محل سکونت رئیس جمهور مستعفی یمن در این شهر، وی تاکید کرد که اوضاع هنوز تحت کنترلش قرار دارد و ارتش توانسته تلاش اعضای نظام سابق یمن برای کودتا را ناکام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در سخنانی اعلام کرد: تلاش "کودتاچیان" نظام سابق یمن که یکی از عاملان کشتار و آوارگی هزاران تن از ساکنان جنوب یمن بودند شکست خورد.

کمیته عالی امنیتی یمن به ریاست منصور هادی بعد از فروکش کردن درگیری‌ها در عدن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته‌های مردمی حامی منصور هادی موفق شدند "یک کودتای نظامی" که گروه‌هایی از طریق کنترل بر فرودگاه عدن و برخی مراکز دیگر تلاش داشتند آن را اجرا کنند، شکست خورد.

در این بیانیه آمده است: کودتاچیان و مزدوران برخی کشورهای منطقه به وسیله هواپیماهای نظامی که با اشغال مقرهای امنیتی و نظامی و فرودگاه‌های ارتش آن را غارت کرده بودند، به سمت مردم، منازل آن‌ها و همچنین مجتمع رئیس جمهور یمن آتش گشودند.

این کمیته همچنین با صدور اوامری به نیروهای مسلح یمنی در تمامی استان‌ها از آنها خواست تا فقط از فرمانده عالی نیروهای مسلح (منصور هادی) و وزیر دفاع فرمان دریافت کنند.

در این فرمان همچنین از تمامی نیروهای مسلح خواسته شده تا از انجام هرگونه دستورات رئیس ستاد ارتش یا معاون وی در کمیته امنیتی در صنعاء (وابسته به حوثی‌ها) یا اجرای اوامر هر شخصی که منصور هادی و وزیر دفاع آن را تایید نکرده باشند، خوددداری کنند.

انتهای پیام

کد N772373

وبگردی