آفتاب

مشعل میانجیگری میان اخوان المسلمین یمن و عربستان را تکذیب کرد

مشعل میانجیگری میان اخوان المسلمین یمن و عربستان را تکذیب کرد

دفتر خالد مشعل خبر میانجیگری وی میان عربستان و حزب "اصلاح" یمن وابسته به گروه اخوان المسلمین این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از پایگاه خبری بوابه، دفتر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: اخباری که برخی رسانه‌ها درخصوص میانجیگری خالد مشعل منتشر کرده‌اند صحت ندارد و ما از پافشاری برخی طرف‌ها در ترویج این اخبار تعجب می‌کنیم.

اخیرا نیز یک مسئول بلند پایه در جنبش مقاومت اسلامی حماس اخبار منتشر شده درباره میانجیگری خالد مشعل میان عربستان و حزب "اصلاح" وابسته به گروه اخوان المسلمین یمن را تکذیب کرد.

پیشتر برخی منابع سیاسی که خواستند نامشان فاش نشود با انتشار اخباری اعلام کردند خالد مشعل به درخواست عربستان عملا تلاش‌ برای میانجی‌گری میان ریاض با حزب اصلاح یمن را آغاز کرده است اما جزئیات بیشتری ارائه ندادند.

منابع مذکور اعلام کردند این اقدام به خواسته عربستان و پس از تماس‌های مکرر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، مقرن بن عبدالعزیز، ولیعهد این کشور، محمد بن نایف، معاون ولیعهد عربستان و محمد بن سلمان وزیر دفاع این کشور با خالد مشعل ظرف دو روز گذشته صورت گرفته است و آنها در جریان این تماس‌ها از وی خواستند تا وی به دلیل روابط مستحکمی که با حزب اصلاح دارد میان ریاض و این حزب میانجی‌گری کند.

انتهای پیام

کد N772143

وبگردی