آفتاب

اعتراض کارگران کره جنوبی به افزایش دستمزد کارگران کره شمالی در مجتمع کائسونگ

اعتراض کارگران کره جنوبی به افزایش دستمزد کارگران کره شمالی در مجتمع کائسونگ

گروهی از کارگران اهل کره جنوبی که در کارخانه‌های منطقه صنعتی "کائسونگ" واقع در خاک کره شمالی کار می‌کنند، امروز (چهارشنبه) علیه تصمیم پیونگ یانگ برای افزایش دستمزدهای پرداخت شده به کارگران اهل کره شمالی مشغول به کار در این منطقه صنعتی، اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منطقه صنعتی "کائسونگ" که آخرین سمبل‌ باقیمانده از همکاری اقتصادی میان دو کره محسوب می‌شود، درنقطه مرزی دو کره و در خاک کره شمالی قرار دارد.

کره شمالی در جریان تنش‌های دیپلماتیک به مدت پنج ماه در سال 2013 میلادی این مجتمع صنعتی را تعطیل کرد و مذاکرات میان دو طرف بر سر فعالیت این مجتمع صنعتی به مدت چند سال به صورت پراکنده برگزار شد.

چانگ کی ساپ، رئیس هیات مدیره کمپانی‌های کره جنوبی که در این منطقه فعالیت دارند گفت: تغییر یک جانبه قوانین کار یک مشکل است اما هنگامی که مذاکرات از سر گرفته شود، این مساله به راحتی حل خواهد شد.

یکی از نمایندگان تجاری کره جنوبی گفت: این قوانین می‌تواند به سرمایه‌گذاری لطمه بزند. افزایش دستمزد و عدم مذاکره در مورد آن باعث تردیدها و گمانه‌زنی ها می‌شود.

کره جنوبی پیشتر با درخواست پیونگ یانگ برای افزایش دستمزد مخالفت کرده و گفت، این افزایش یک جانبه باعث نقض توافق‌نامه‌ها می‌شود.

این در حالی است که کره شمالی گفت، برای افزایش حقوق کارگرانش درکائسونگ اختیار تام دارد.

انتهای پیام

کد N771956

وبگردی