آفتاب

کشته شدن 34 شبه‌نظامی طالبان در حملات هوایی امروز ارتش پاکستان

کشته شدن 34 شبه‌نظامی طالبان در حملات هوایی امروز ارتش پاکستان

مقامات امنیتی پاکستان اعلام کردند، در حملات هوایی امروز (چهارشنبه) ارتش این کشور علیه شبه‌نظامیان طالبان در مناطق شمال شرق دست کم 34 شبه‌نظامی طالبان کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفت، جنگنده‌های نیروی هوایی پاکستان مواضع شبه‌نظامیان در دره تیراه واقع در منطقه خیبر در غرب شهر پیشاور و در مرز شمال غرب این کشور با افغانستان را به صورت هدفمند مورد حمله قرار دادند.

یک مقام امنیتی پاکستان به رویترز گفت: هنگامی که این عملیات علیه تروریست‌ها آغاز شد مردم محلی از روستاها و خانه‌هایشان فرار کرده بودند.

یک مقام امنیتی دیگر پاکستان نیز گفت: شبه‌نظامیان کشته شده در این حملات هوایی متعلق به گروه تحریک طالبان پاکستان بوده‌اند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود گفت: در اثر حملات هوایی هدفمند علیه شبه نظامیان در دره تیراه در منطقه خیبر، 34 تروریست کشته شدند.

همچنین گروه طالبان در بیانیه‌ای مسئولیت کشتن یکی از مقامات محلی متعلق به حزب حاکم پاکستان در شهر پیشاور طی امروز را به عهده گرفت.

محمد خراسانی، سخنگوی طالبان گفت که این گروه پیشتر اعضای حزب ملی عوامی که سابق بر این حزب حاکم استان خیبر پختونخواه بوده را هدف حمله قرار داده است و اکنون حزب مسلم لیگ نواز را در فهرست حملات خود قرار داده و ترور امروز نیز آغاز این حملات به شمار می‌آید.

مقامات امنیتی پاکستان گفتند که شواهد قدرتمندی نشان می دهند که مولانا فضل الله، رهبر طالبان پاکستان در زمان حملات هوایی امروز ارتش پاکستان در دره تیراه در این منطقه بوده است.

منابع وابسته به قبایل محلی نیز گفته‌اند که این حملات هوایی موجب کشته شدن 20 شبه‌نظامی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N771955

وبگردی