آفتاب

مورالس آمریکا را تهدید کرد

مورالس آمریکا را تهدید کرد

رئیس جمهوری بولیوی هشدار داد: در صورتی که آمریکا کوچکترین تجاوزی علیه ونزوئلا انجام دهد تاوان آن را خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی همچنین از باراک اوباما، همتای آمریکایی خود خواست: از ونزوئلا به سبب تهدید کردن این کشور عذرخواهی کند.

این اظهارات مورالس در حالی مطرح شدند که باراک اوباما چند روز پیش با امضای یک دستور اجرایی کشور ونزوئلا را یک تهدید علیه امنیت ملی آمریکا اعلام کرد و همچنین اظهار کرد علیه هفت تن از مقامات این کشور آمریکای لاتین تحریم‌هایی اعمال شود.

این اقدام اوباما پیش زمینه اعمال تحریم علیه کل کشور ونزوئلا بوده و مشابه اقداماتی است که آمریکا پیشتر علیه ایران و سوریه انجام داد.

مورالس در جریان نشست اضطراری بلوک موسوم به آلبا در آمریکای لاتین گفت: بولیوی فرزند محبوب سیمون بولیوار فقید رهبر انقلابی ونزوئلا است و کشور ما آماده است تا برای مقابله با هرگونه تجاوزی که آمریکا علیه ونزوئلا انجام دهد وارد عمل شود.

مورالس همچنین تصریح کرد: اکنون فرصتی برای ما فراهم شده حتی نزدیک‌تر از هر زمان برای مواجهه با چنین تهدیدی متحد شویم.

وی گفت که ترجیح می‌دهد آمریکا به جای آنکه تلاش کند با زور تسلط جهانی خود را حفظ کند تبدیل به مدافع حقیقی صلح در جهان شود.

مورالس گفت که دوست دارد آمریکا مدافع بزرگ صلح در جهان باشد نه کشوری که به شیوه نظامی در جهان تسلط پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: می‌خواهم به شما بگویم که این بلوک (آلبا) باید تقویت شود من معتقدم که آمریکا نگران فرآیند آزاد سازی دموکراتیک صلح آمیز و اقتصادی آمریکای لاتین و منطقه کارائیب است.

انتهای پیام

کد N771895

وبگردی