آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

بقاع متبرکه جایگاهی برای آرامش مردم ایران است

بقاع متبرکه جایگاهی برای آرامش مردم ایران است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وجود بقاع متبرکه امامزادگان عظیم‌الشان یکی از مواهب الهی به ملت ایران اسلامی و جایگاهی برای به آرامش رسیدن مردم است.

به گزارش حبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این مطلب افزود: فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیت‌های فرهنگی و تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی داریم.

وی اظهار کرد: لازم است تمام اجزای جامعه در سراسر کشور با امامزادگان به عنوان محور و قطب فرهنگی ارتباط داشته باشند.

محمدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل شدن امامزادگان به قطب های فرهنگی، تاکید کرد: امامزادگان باید محلی برای تربیت جوانان، آشنایی با اهل بیت (ع)، آموزش مفاهیم قرآنی و پاسخگویی به نیازهای معنوی همه مردم ایران اسلامی به ویژه جوانان باشند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های مختلف سازمان اوقاف امامزادگان کشور اظهار کرد: برنامه‌های نشاط معنوی در ایام تابستان با هدف پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ایام دهه امامت و ولایت از عید غدیر تا عید قربان، برگزاری برنامه های بصیرت عاشورایی در ماه محرم و طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، با هدف تقویت جایگاه فرهنگی امامزادگان عظیم الشان کشور در سال جاری در این اماکن مقدس برگزار می‌شود.

محمدی گفت: امید است با برگزاری این برنامه ها و همچنین فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی منطقه‌ای، در آینده ای نزدیک شاهد تبدیل شدن امامزادگان به قطب های فرهنگی کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مساجد میان ایرانیان گفت: سفارش پیامبر (ص) برای حفظ و صیانت و احترام به قرآن و اهل بیت، پیامی تاریخی است که در هر عصری برای همه لازم است ؛ همچنان که امام راحل در خصوص بقاع و اماکن مذهبی فرمودند: « می خواهیم در پناه بقاع متبرکه ، مردم در آرامش زندگی کنند » و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: « بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند » ازاین رو لازم است به امور اماکن مذهبی که بخشی از سرمایه های دینی و اعتقادی مسلمانان است رسیدگی جدی شود.

انتهای پیام

کد N771822

وبگردی