آفتاب

سخنگوی کاخ سفید: شانس دستیابی به تواق 50 درصد است

سخنگوی کاخ سفید: شانس دستیابی به تواق 50 درصد است

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید در بهترین حالت ممکن شانس دستیابی به یک توافق هسته‌ای در مذاکرات 50 درصد است.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید در بهترین حالت ممکن شانس دستیابی به یک توافق هسته‌ای در مذاکرات 50 درصد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از واشنگتن پست، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا هنوز معتقد است که شانس دستیابی به یک توافق تا پیش از ماه مارس 50 درصد است.

واشنگتن پست می‌افزاید: اظهارنظرهای ارنست در حالی مطرح شد که با گفته‌های علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه دو طرف در مورد 90 درصد از موضوعات فنی به توافق رسیده‌اند در تضاد است این در حالی است که جاش ارنست همانند صالحی خوش‌بین به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین اظهار کرد: ایران برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای‌اش باید تصمیمات سخت و مشخصی بگیرد و به آنها عمل کند که شامل دوره‌ای از بازرسی‌های گسترده از تاسیسات هسته‌ای ایران است و تنها در این صورت است که دو طرف به یک توافق دست خواهند یافت.

همچنین جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: مذاکرات منطقی، سخت و سازنده بوده است اما دقیقا نتیجه اصلی مذاکرات تا پایان مارس از الان مشخص نیست.

ساکی اعلام کرد که دو طرف در تلاشند تا به یک چارچوب سیاسی مورد توافق دو طرف تا پایان مارس دست یابند.

به گزارش ایسنا، کشورهای 1+5 مدعی‌ هستند که برنامه هسته‌ای ایران ابعاد نظامی دارد. این در حالی است که ایران همواره تاکید کرده‌ که برنامه هسته‌ای‌اش ماهیتی صلح‌آمیز دارد و از آن برای مصارف صلح‌آمیز استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N771741

وبگردی