آفتاب

سرویس مخفی آمریکا مشکل «الکل» دارد

سرویس مخفی آمریکا مشکل «الکل» دارد

رئیس سرویس مخفی آمریکا در حالی به دنبال دریافت بودجه‌ای هنگفت جهت آموزش نیروهای این سرویس است که در جلسه اخیر کنگره به مصرف مشروبات الکلی از سوی نیروهایش اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف کلانسی، رئیس سرویس مخفی آمریکا در جلسه اخیر کنگره از سوی نمایندگان عصبانی مورد سوال قرار گرفت.

نمایندگان در این جلسه نسبت به آخرین خطای شرم‌آور نیروهای امنیتی که در آن دو مامور ارشد این سازمان به دلیل مصرف زیاد مشروبات الکلی با نرده‌های کاخ سفید برخورد کردند، اعتراض کردند.

اعضای کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان در این جلسه ادعای کلانسی را مبنی بر عدم اطلاع‌ از حادثه چهارم مارس رد کردند. این در حالی است که ماموران خاطی تا پنج روز بعد مورد بازجویی و پیگرد قرار نگرفتند.

با این حال وی با تاکید بر این مساله که اتفاق چهارم مارس، «اولین» خطای او از زمانی است که رئیس‌جمهوری آمریکا او را به عنوان رئیس سرویس مخفی انتخاب کرده، اذعان کرد که هنوز با مامور کاخ سفید در شب حادثه گفت‌وگو نکرده است. او همچنین بر ضرورت فعالیت یک بازرس مستقل در این پرونده تاکید کرد. کلانسی در این باره اظهار کرد: باید به من اطلاع داده می‌شد با این حال اکنون ما در حال پیگیری مساله هستیم.

این حادثه تازه‌ترین اتفاق از مجموعه اشتباهات آژانس سرویس مخفی آمریکاست که وظیفه آن حفاظت از رئیس‌جمهور و سایر مقامات است. پیش از این حادثه و در سپتامبر سال گذشته فردی به همراه یک چاقو وارد کاخ سفید شد. در جلسه اخیر کنگره همچنین نمایندگان از سخنان عجیب کلانسی شگفت‌زده شدند.

کلانسی در اظهاراتی مدعی شد که تغییر فرهنگ سرویس‌های مخفی زمان می‌برد چراکه او به عنوان رئیس جدید در حال حاضر سعی در جلب اعتماد زیردستان خود دارد.

با این حال گفته می‌شود، نمایندگان به شدت به این اظهارات کلانسی واکنش نشان داده و از او خواسند مانند یک رئیس رفتار کند.

انتهای پیام

کد N771716

وبگردی