آفتاب

کمیته تحقیقات سازمان ملل: اسامی عاملان جنایت جنگی در سوریه را علنی نمی‌کنیم

کمیته تحقیقات سازمان ملل: اسامی عاملان جنایت جنگی در سوریه را علنی نمی‌کنیم

در پی اظهارات بازرسان سازمان ملل مبنی بر اینکه اسامی و اطلاعات مربوط به مظنونان جنایت جنگی را در سوریه به دستگاه‌های قضایی برخی از کشورها ارائه می‌دهند تا این افراد محاکمه شوند، رئیس کمیته تحقیقات بین‌المللی در مورد سوریه عنوان داشت که در حال حاضر اسامی این افراد منتشر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، پائولو بنیرو، رئیس کمیته تحقیقات بین‌المللی مستقل که مامور انجام تحقیقات در مورد نقض‌های شدید حقوق بشر در سوریه است، عنوان داشت که این کمیته در حال حاضر به صورت علنی اسامی فهرست‌های افراد متهم به ارتکاب نقض‌ها و جنایت‌ها در سوریه را منتشر نمی‌کند. بلکه اطلاعات در مورد آنها را به مقامات قضایی و مسوولان تحقیق در کشورهایی می‌دهد که تمایل دارند این کار را انجام دهند و دستگاه‌های قضایی آنها نیز بتوانند با این موارد به صورت شفاف و با احترام به حقوق بشر و با رعایت استانداردهای محاکمه عادلانه برخورد کنند.

وی با متهم کردن مخالفان و نظام سوریه تصریح کرد که فرهنگ فرار از مجازات در سوریه شیوع پیدا کرده است.

بینر در هنگام ارائه گزارش اخیر خود مقابل شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: بازرسان تصمیم دارند اسامی و اطلاعاتی که در مورد عاملان جنایت‌ها فاش کنند اما این کار را «با هدفی مشخص» انجام می‌دهند.

پیشتر بازرسان سازمان ملل از آمادگی خود برای ارائه اسامی و اطلاعات در مورد افراد مظنون به ارتکاب جنایت جنگی در سوریه به دستگاه‌های قضایی برخی از کشورها خبر دادند.

در همین حال کارین کونینگ، بازرس سازمان ملل اعلام کرد که سه کشور اروپایی خواهان همکاری و دستیابی به اطلاعات در مورد جنایت‌های جنگی در سوریه شدند تا از این اطلاعات در شکایت‌های قضایی استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N771620

وبگردی