آفتاب
اسماعیل‌نیا:

لغو تحریم‌ها شرط ابتدایی است

لغو تحریم‌ها شرط ابتدایی است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده ایران اسلامی هیچ گاه در برابر خواسته‌های آمریکا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات کمر خم نخواهد کرد.

محمد اسماعیل‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با تاکید بر این که تیم مذاکره‌کننده محکم، با اقتدار و با پشتیبانی ملت، باید موضع‌گیری قاطع داشته باشد، افزود: تیم مذاکره کننده باید تمام مرزهایی را که مقام معظم رهبری تعریف کرده‌اند حفظ کنند تا در مذاکرات عزت ما حفظ شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مقتدرانه از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای دفاع کرده و آنان باید مراقب خط‌ قرمزها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند، اظهار کرد: تاکنون چندین بار تیم ظریف به مجلس خواسته شده و جلسات محرمانه در کمیسیون امنیت ملی برگزار شده است و ریز مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و دکتر ظریف هم توضیحات خود را ارائه کرده‌اند.

اسماعیل‌نیا کرد: تیم مذاکره کننده باید بدانند که حاصل مذاکرات باید منجر به احقاق حقوق ملت شود که لغو تحریم‌ها شرط ابتدایی است. اگر چنانچه مذاکرات به نتیجه هم نرسد مردم ایران نشان داده‌اند با مقاومت راه خود را ادامه خواهند داد و تسلیم قدرت های بزرگ نمی شوند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر هم طرف مقابل ما قصد وقت تلف کردن داشته باشد باید با قاطعیت به دنیا اعلام کنیم که ما اهل گفتگو و منطق هستیم ولی در مقابل آنان هستند که اهل زورگویی و بی منطقی هستند و تیم مذاکره کننده ما هم از این شرایط و بحث‌های فرسایشی که طرف مقابل بوجود آورده باید پرهیز کنند.

وی یادآور شد: ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد و اطمینان داریم که بر سر مصالح و منافع ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نخواهند کرد.

اسماعیل‌نیا با تاکید بر اینکه حفظ ارزشها و عزت انقلاب باید در مذاکرات مد نظر باشد، افزود: تشدید تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران کاری عبث و بیهوده است، چون ایران از هر تحریم جدیدی به راحتی عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها سرعت پیشرفت ایران را متوقف نخواهد کرد، اظهار کرد: با مدیریت درست، آمریکا را از اعمال تحریم‌ها ضد ملت ایران پشیمان می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N771611

وبگردی