آفتاب

آزادسازی 8000 کیلومتر از خاک صلاح‌الدین/داعش همه‌ جای تکریت را بمب‌گذاری کرده است

آزادسازی 8000 کیلومتر از خاک صلاح‌الدین/داعش همه‌ جای تکریت را بمب‌گذاری کرده است

در حالی که نیروهای عراقی آماده حمله گسترده و سرنوشت سازی برای پاکسازی شهر تکریت می‌شوند، مسئولان عراقی اعلام کردند که تروریست‌های داعش شهر تکریت را به طور کامل بمب گذاری کرده‌اند. نیروهای مردمی عراق نیز اعلام کردند که هشت هزار کیلومتر از استان صلاح الدین را آزاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عمر طارق، فرماندار تکریت اعلام کرد که نیروهای عراقی به تقویت تجهیزات خود در اطراف شهر تکریت از دو محور شمال و غرب پرداخته و نیروهای زیادی در این محورها مستقر شده‌اند تا بتوانند حمله سرنوشت ساز و گسترده‌ای را برای پاکسازی کامل شهر تکریت از تروریست‌های داعش انجام دهند.

به گفته طارق، نیروهای عراقی در حال حاضر در اطراف شهر و همچنین مناطق الدیوم، قادسیه و دیگر مناطق مستقر شده‌اند.

در همین راستا کریم النوری، سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی به همراه داوطلبان مردمی تاکنون هشت هزار کیلومتر از استان صلاح الدین را از لوث وجود داعش آزاد کرده و خطوط دفاعی تروریست‌های داعش را که مانع پیشروی نیروهای عراقی می‌شد، از بین بردند.

وی اعلام کرد: ما کنترل کامل تمامی ورودی‌های تکریت را در دست گرفته‌ایم و داعش در حال حاضر در محاصره ما قرار دارد و هیچ چاره‌ای جز تسلیم شدن یا کشته شدن ندارد.

از سوی دیگر، جبار الطیباوی، سخنگوی گردان‌های اهل الحق عراق اعلام کرد که تروریست‌های داعش در تمامی خیابان‌ها، ساختمان‌ها، پل‌ها و مراکز شهر تکریت بمب کار گذاشته‌اند و این شهر در واقع به طور کامل بمب گذاری شده است.

وی افزود: این اقدام داعش موجب ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی برای بازپس گیری شهر تکریت می‌شود. نیروهای ما به دلیل این اقدامات عملیات خود را متوقف کرده بودند و ما نیاز به نیروهای آموزش دیده برای جنگ خیابانی با داعش داریم.

وی خاطرنشان کرد: جنگ آزاد سازی تکریت به دلیل اقدامات داعش بسیار سخت خواهد بود.

در چند روز گذشته عملیات نیروهای عراقی در شهر تکریت متوقف شده اما نیروی هوایی عراق همچنان به بمباران کردن پایگاه‌های داعش در این شهر ادامه می‌دهند.

محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق اعلام کرد که توقف عملیات تکریت به دلیل کاستن از خسارت‌ها در این عملیات و عدم آسیب به نیروهای عراقی انجام شده است.

منابع امنیتی عراقی نیز اعلام کردند: داعش حمله گسترده‌ای را در غرب تکریت انجام داد و عاملان انتحاری این گروه خود را در مقابل خطوط مقدم با نیروهای عراقی منفجر کردند اما نتوانستند پیشروی را در تکریت داشته باشند.

به گزارش این منابع، چند تن از نیروهای عراقی بر اثر این حمله کشته شدند.

تروریست‌های داعش که از پیشروی در شهر تکریت و مقابله با نیروهای عراقی ناامید شده‌اند اقدام به بمب گذاری در مناطق مختلف و انجام حملات انتحاری و استفاده از تک تیراندازهای خود کردند.

یک مسئول محلی عراقی نیز اعلام کرد، داعش همچنان کنترل 13 روستا در شهر بغدادی واقع در استان الانبار را که معادل 60 درصد مساحت این شهر است، در دست دارد.

نیروهای پیشمرگ و داوطلب مردمی عراق کنترل شهرستان داقوق را پس از آزادسازی روستاهای وابسته به آن در جنوب کرکوک در دست گرفتند تا بتوانند امنیت را در مسیر بین‌المللی که بغداد را به دیگر شهرهای شمال عراق وصل می‌کند، برقرار سازند.

نیروهای مردمی همچنین روستای البشیر را کاملا محاصره کرده تا بتوانند آن را آزاد کنند.

به گزارش منابع عراقی، افراد مسلح داعش از مناطق مختلف کرکوک به سمت حویجه فرار کرد‌ه‌اند.

همچنین نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق مانع حمله تروریست‌های داعش در محور سنجار در استان نینوا شدند.

این حمله به کشته شدن تعدادی از اعضای داعش و منهدم شدن چند خودروی آنها انجامید.

انتهای پیام

کد N771479

وبگردی