آفتاب
حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا:

گزارش احمد شهید به سفارش غرب و بدون اطلاع از وضعیت ایران تهیه شده است

گزارش احمد شهید به سفارش غرب و بدون اطلاع از وضعیت ایران تهیه شده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش اخیر احمد شهید در مورد حقوق بشر ایران را یک طرفه، سیاسی و بدون اطلاع از شرایط ایران دانست و گفت که این گزارشات به سفارش غرب و دشمنان جمهوری اسلامی تهیه می‌شود.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به گزارش اخیر احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر ایران، گفت: احمد شهید بدون داشتن اطلاع از فضای داخلی جمهوری اسلامی این گزارش را تهیه کرده است، گزارشی که یک طرفه و سیاسی است.

وی با بیان اینکه احمد شهید اطلاعی از وضعیت داخلی جمهوری اسلامی ندارد، افزود: یکی از موارد مورد اشاره در این گزارش، مجازات اعدام‌ برای جرایم سنگین به ویژه قاچاق موادمخدر است؛ حال آن که این اقدام به خواست ملت و طبق قوانین مصوب جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرضا تاکید کرد: ملت ایران خواهان برخورد شدید با قاچاقچیان موادمخدر هستند حتی اعتقاد مردم بر این است که این نوع برخورد جامع و کافی نیست و باید برخورد قوی‌تر و محکم‌تری با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان موادمخد صورت گیرد. با عنایت به این موضوع می‌توان گفت که آقای احمد شهید بدون شناخت از مردم ایران چنین مطلبی را در گزارشش مطرح کرده است.

وی گفت: اگر کسی قرار است راجع به کشوری گزارش بنویسد بهتر است اول ملت آن کشور را بشناسد نه اینکه بدون شناخت دست به تهیه گزارش بزند؛ البته اعتقاد ما بر این است که این گزارش به سفارش غرب و دشمنان جمهوری اسلامی تهیه شده و گزارشی کاملا یکسویه، جهت‌دار، سیاسی و برای تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی است.

حیدرپور با تاکید بر اینکه این نوع گزارشات هیچ تاثیری در جمهوری اسلامی ندارد، گفت: ما به عنوان نمایندگان ملت و به درخواست مردم از مبادی اطلاعاتی و قضایی خواستار برخورد قوی‌تر و محکم‌تر با قاچاقچیان موادمخدر هستیم چون تاکیدمان بر این است که نباید در برابر این بلای خانمان‌سوز و عاملانش کوتاه آمد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش احمد شهید در مذاکرات را بی‌تاثیر خواند و گفت: شاید یکی از اهداف انتشار چنین گزارشی مه‌آلود کردن فضای مذاکرات و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی جهانیان و کشورهای همسایه باشد. حال اینکه به باور ما چنین گزارشی چنین تاثیرهایی را نیز به جا نخواهد داشت چون مذاکرات بر اساس رویه معقول و حکمت‌آمیز و با قوت ادامه پیدا می‌کند و فکر نمی‌کنم تاثیری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N771393

وبگردی