آفتاب

شاهزاده هری ارتش انگلیس را ترک کرد

شاهزاده هری ارتش انگلیس را ترک کرد

شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس اعلام کرد که پس از یک دهه خدمت در ارتش این کشور، قصد ترک نیروهای مسلح را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهزاده هری، نوه 30 ساله ملکه انگلیس که چهارمین نفر در سلسله مراتب خاندان سلطنتی انگلیس است، امروز (سه شنبه) اعلام کرد در ماه ژوئن پس از اتمام ماموریت چهار هفته ای خود در ارتش استرالیا، نیروهای مسلح انگلیس را ترک خواهد کرد.

شاهزاده هری در این خصوص گفت: در 10 سال گذشته من تجربه‌هایی کسب کرده‌ام که تا آخر عمر فراموش نخواهم کرد. من همواره شکرگذار کسب این تجربیات خواهم بود.

وی تصمیم خود برای خارج شدن از ارتش انگلیس را یک تصمیم دشوار خواند. نوه ملکه انگلیس گفت: من اکنون در حال بررسی چند گزینه برای آینده خود هستم و حقیقتا از بابت امکانات مختلف هیجان دارم.

شاهزاده هری که در ارتش انگلیس به کاپیتان هری ولز، مشهور بود، در سال 2005 آموزش افسری را در آکادمی آموزش نظامی سندهرست انگلیس آغاز کرد.

او در اواخر سال 2007 نخستین ماموریت خارجی خود را در افغانستان انجام داد و پس از آن دوره آموزش خلبانی هلیکوپترهای رزمی آپاچی را دید. سپس او از سپتامبر 2012 تا ژانویه 2013 به دومین ماموریت خود در افغانستان به عنوان خلبان هلیکوپتر آپاچی اعزام شد اما سال گذشته میلادی ماموریت نظامی خود در خط مقدم جنگ افغانستان را به منظور یک کار دفتری رها کرد.

ماموریت‌های نظامی شاهزاده هری باعث افزایش محبوبیت او در انگلیس شد.

انتهای پیام

کد N771310

وبگردی