آفتاب

دیلما روسف قول داد با معترضان مذاکره کند

دیلما روسف قول داد با معترضان مذاکره کند

در حالی دادستان‌های برزیل خزانه دار حزب حاکم را در ارتباط با "توطئه اختلاس" در غول نفتی "پترو براس" به فساد متهم کردند که رئیس جمهوری برزیل یک روز پس از اعتراضات گسترده متعهد به برگزاری مذاکره با منتقدانش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل شش ماه پیش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد اما در حال حاضر به خاطر رسوایی فساد 8 / 3 میلیارد دلاری در غول نفتی "پترو براس" که پای ائتلاف حاکم را نیز به میان کشیده با فشار بسیاری برای استعفا و درخواست‌های بسیاری برای استیضاحش مواجه شده است.

گرفتاری‌های بسیار روسف از جمله اقتصاد متزلزل و اعتراضات علیه وی که در شهرهای بزرگ و سراسر برزیل صورت گرفته، میزان مخالفت عمومی با وی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر متهم شدن جوآئو واکاری نتو، خزانه دار حزب حاکم به فساد در پرونده اختلاس گسترده "پترو براس" ضربه دیگری به روسف محسوب می‌شود.

روسف گفت، دولت تحت فشارش باید با جامعه مذاکره کرده و با خضوع و تواضع عمل کند.

وی از کشور خواست تا متحد باشند و از تمامی احزاب سیاسی درخواست کرد تا به افزایش خشم در خیابان‌ها توجه کنند.

جوآئو واکاری نتو به پنهان کردن رشوه 2 / 1 میلیون دلاری در همکاری با شرکت نفت "پترو براس" بین سال‌های 2008 تا 2010 میلادی متهم شده است.

وکیل جوآئو واکاری نتو در بیانیه‌ای گفت، از جزئیات اتهامات دادستان‌ها اطلاعی ندارد اما موکلش دریافت هرگونه رشوه یا آوردن هرگونه پول "غیرقانونی" به خزانه حزب حاکم "کارگران" را رد کرده است.

تاکنون به طور کلی بیش از 100 تن درخصوص پرونده پترو براس با اتهام مواجه شده‌اند و دادستان‌ها گفته‌اند که هنوز کارهای تحقیقاتی بسیاری برای انجام دارند.

انتهای پیام

کد N771018

وبگردی