آفتاب

دعوت دمشق از وزیر خارجه عراق برای سفر به سوریه

دعوت دمشق از وزیر خارجه عراق برای سفر به سوریه

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که دعوت نامه‌ای از سوی همتای سوری خود برای سفر به دمشق دریافت کرده و به زودی پاسخ این دعوت را خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق روز دوشنبه دعوت نامه‌ای از سوی ولید معلم، همتای سوری خود برای سفر به دمشق دریافت کرد. این دعوت نامه توسط صطام جدعان الدندح، سفیر سوریه در عراق به الجعفری تقدیم شد.

الدندح در دیدار با الجعفری در بغداد این دعوت نامه را تقدیم کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه میان عراق و سوریه برای مقابله با چالش‌های مشترک و نابودی گروه‌های تروریستی پرداختند.

در الجعفری با علاء العلوان، مدیر بخش خاورمیانه سازمان جهانی بهداشت نیز دیدار و درباره تلاش‌های این سازمان و خدماتی که در عراق ارائه داده گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت باید تلاش‌های خود را در عراق دو برابر کند و تمام امکانات خود را به کار گیرد چرا که عراق به خاطر پیامدهای جنگ با داعش درحال پشت سر گذاشتن شرایط فوق العاده است و خانواده‌های عراقی زیادی مجبور به مهاجرت و زندگی در شرایطی بسیار سخت شده‌اند.

وی تاکید کرد: وزارت خارجه عراق برای حمایت از نهادهای وابسته به سازمان جهانی بهداشت و تسهیل فعالیت‌های آن‌ها در عراق آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام

کد N770977

وبگردی