آفتاب

الزعبی: آمریکا باید رویکردش را در قبال تروریسم تغییر دهد

الزعبی: آمریکا باید رویکردش را در قبال تروریسم تغییر دهد

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به اظهارات اخیر جان کری درباره مذاکره با بشار اسد گفت: اظهارات مسوولان آمریکایی در صورتی که با تغییر آشکار در موضع آنها در قبال تروریسم همراه نباشد، اهمیتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سوریه الآن، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در دیدار با اعضای کمیسیون‌های ارشاد و اطلاع‌رسانی در پارلمان سوریه گفت: باید اظهارات رسانه‌ای به اقدامات اجرایی و اتخاذ تصمیماتی منجر شود که پایبندی جدی در مقابله با تروریسم را به همراه داشته باشند.

وی افزود: اظهارات مقامات آمریکایی اگر با تحول واقعی در موضع و عملکرد آشکار و مخفیانه آنها در قبال تروریسم در منطقه همراه نباشد هیچ اهمیتی ندارد. حل بحران سوریه برای کسانی که در عرصه سیاست فعالیت می‌کنند سیاسی است و برای کسانی که سلاح را به سمت دولت سوریه نشانه می‌روند نظامی است.

الزعبی درخصوص رسانه‌های سوریه و شرایط کاری و پیشرفت رسانه‌ها با کمیته مذکور به گفت‌وگو پرداخت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیراً در اظهاراتی غافلگیرکننده اعلام کرد که واشنگتن در نهایت مجبور می‌شود با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مذاکره کند.

بشار اسد نیز در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر ایران و در واکنش به اظهارات جان کری گفت: اگر تغییر موضع کشورهای جهان در قبال سوریه صادقانه باشد این مساله مثبت است و می‌تواند تاثیر خود را بر تحولات میدانی در سوریه نیز بگذارد.

انتهای پیام

کد N770948

وبگردی