آفتاب

وزیر آب و برق کویت استعفا کرد

وزیر آب و برق کویت استعفا کرد

وزیر آب و برق کویت که پیشتر به طور غیرمستقیم نمایندگان را به گرفتن رشوه برای استیضاح خود در پارلمان متهم کرده بود از پست خود استفعا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمد عبدالله المبارک الصباح، وزیر مشاور در امور کابینه کویت اعلام کرد که کابینه و امیر کویت با استعفای عبدالعزیز الابراهیم، وزیر آب و برق کشور موافقت کردند.

محمد عبدالله المبارک بدون بیان علت استعفای عبدالعزیز ابراهیم از پست خود اعلام کرد که امیر کویت، با استعفای وی موافقت کرده و یاسر حسن أبل، وزیر مشاور در امور مسکن پست وی را برعهده خواهد گرفت.

عبدالعزیز ابراهیم در خصوص علت اظهار سخنانی مبنی بر رشوه گرفتن نمایندگان پارلمان به مبلغ 17 / 1 میلیون دلار آن هم در ازای استیضاح وی در پارلمان گفت: علت این کار مبارزه من با فساد کنونی در کشور است.

اظهار سخنان ابراهیم موجب خشم نمایندگان پارلمان شد تا جایی که آنان استعفای سریع وی را خواستار شدند و دو نماینده اعلام کردند که وی را در شورای پارلمان استیضاح می‌کنند.

کویت از یازدهم ماه فوریه با قطعی برق طولانی مدت رو به رو است که عبدالعزیز ابراهیم علت این قطعی را از کار افتادن و تعطیلی بخش فنی نیروگاه برق کشور خواند.

پس از بروز این مشکل نمایندگان پارلمان از عبدالعزیز ابراهیم خواستند تا علت این امر را در شورای پارلمان توضیح دهد.

انتهای پیام

کد N770876

وبگردی