آفتاب

دیدارهای سفیر کشورمان در امان با سید علی فضل‌الله و شیخ عکرمه صبری

دیدارهای سفیر کشورمان در امان با سید علی فضل‌الله و شیخ عکرمه صبری

سفیر کشورمان در اردن به طور جداگانه با علامه سید علی فضل الله و شیخ عکرمه صبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید علی فضل‌الله از علمای لبنان که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی نقش اعتدال در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم و رویکردهای تحکیم ثبات و امنیت بین‌المللی به اردن سفر کرده بود، با مجتبی فردوسی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان دیدار و پیرامون تحولات منطقه به ویژه ضرورت‌های اقدام جهت خشکاندن منابع فکری تکفیرگرایی و افراط بحث و تبادل نظر کردند.

فردوسی‌پور در این دیدار ضمن تقدیر از مواضع آگاهانه سید علی فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون توطئه‌های استکبار جهانی در ترویج نزاع‌های طائفه‌ای و فرقه‌گرایی در میان امت اسلامی و پاسخ به فتنه‌انگیزی برخی موسسات اسلامی، بر نقش علمای جهان اسلام در تقریب مذاهب اسلامی، بیش از هر زمان دیگر تاکید ورزید.

سفیر کشورمان در امان با تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در ابعاد مختلف، اعتدال را به عنوان مهمترین مولفه همگرایی جهان اسلام به ویژه در راستای تقریب مذاهب اسلامی برشمرد.

علامه فضل‌الله نیز ضمن تقدیر و تشکر از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران، نقش علمای تشیع را در ترویج رویکردهای تقریبی ستود و اهمیت هم‌افزایی علمایی جهان اسلام را در شرایط عصر حاضر با هدفِ گذار از فتنه انگیزی استکبار جهانی، مورد تاکید قرار داد.

وی هم‌فکری و تبادل آراء و نظرات علمای اسلام و محققین و متفکرین جهان اسلام را در نشست‌های مبتنی بر فضای تساهل و تسامح اسلامی به منظور خشکانیدن منابع فکری افراط و تفریط و پدیده شوم تروریسم موثر دانسته و بر ضرورت هم افزائی‌های فکری و وحدوی میان فرهیختگان جهان اسلام تاکید ورزید.

طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت مناسبات تهران - بیروت و اهمیت تحکیم ثبات و امنیت لبنان از طریق نقش‌پذیری همه طوائف این کشور در مرحله گذار سیاسی، به ویژه تقویت مقاومت اسلامی تاکید نمودند.

سفیر کشورمان در اردن در این کنفرانس با شیخ عکرمه صبری، مفتی عام سابق فلسطین و امام و خطیب مسجدالاقصی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

صبری در این دیدار از مواضع و حمایت‌های بی‌دریغ ملت و دولت کشورمان از ملت مظلوم فلسطین و مقدسات اسلامی آن تقدیر و تشکر کرد.

امام مسجد الاقصی با دشمن خواندن صهیونیست‌ها در هر رنگ و لباس و مسلک و حزبی تنها راه تحقق آرمان ملت فلسطین و حقوق حقه آنان را تکیه بر مقاومت اسلامی مقتدرانه دانسته و گرایش‌های سازشی را خدمت به منافع صهیونیست‌ها برشمرد.

شیخ صبری در ادامه با رد تلاش‌های ذلت‌بار برخی جهات به اسم کمک به فلسطینیان بویژه مردم شهر قدس از طریق ترغیب مسلمانان به زیارت مسجد الاقصی این گونه اقدامات را در راستای مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی دانسته و در مقابل خواستار اجرای تصمیمات اقتصادی سازمان همکاریهای اسلامی در حمایت از فلسطین شد.

فردوسی‌پور نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های مقاومت اسلامی فلسطین بر همبستگی آرمانی دولت و ملت ایران با فلسطین و فلسطینیان تاکید ورزید.

سفیر کشورمان در ادامه با تشریح مواضع دولت تدبیر و امید در تحولات منطقه ای بویژه مساله فلسطین آمادگی ایران را برای ارایه کمک‌های خود به ملت مظلوم فلسطین اعلام داشت.

فردوسی پور همچنین عطف توجه علمای اسلامی را به مساله اول جهان اسلام و صیانت از مقدسات آن خواستار شد و بر تقویت تقریب سیاسی ملتهای مسلمان به مثابه مقوم تقریب فرق مذاهب اسلامی در قبال توطئه های محور آمریکایی - صهیونیستی تاکید ورزید.

طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر وحدت صف فلسطینی و ملتهای مسلمان در قبال توطئه های استکبار جهانی بر عنصر مقاومت اسلامی به عنوان تنها گزینه احقاق حقوق ملت فلسطین تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N770844

وبگردی