آفتاب

تأکید رئیس‌جمهوری پاکستان بر اهمیت روابط با آمریکا و روسیه

تأکید رئیس‌جمهوری پاکستان بر اهمیت روابط با آمریکا و روسیه

رئیس‌جمهوری پاکستان اعلام کرد، روابط واشنگتن و اسلام‌آباد برای وی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ممنون حسین، رئیس‌جمهوری پاکستان در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام‌آباد انتظار دارد واشنگتن نقشی سازنده در تحقق ثبات در منطقه جنوب آسیا داشته باشد.

ممنون حسین اظهار کرد: روابط با آمریکا از جمله عناصر حائز اهمیت سیاست خارجی پاکستان به شمار می رود و این روابط در مسیری مثبت قرار دارد.

وی تصریح کرد که هر دو کشور متوجه اهمیت حیاتی این روابط برای تحقق اهداف ملی دو طرف هستند.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که واشنگتن نقشی مفید در تعادل و ثبات راهبردی منطقه داشته باشد.

ممنون حسین با اشاره به تحولات اخیر در روابط واشنگتن و دهلی‌نو اظهار کرد: پاکستان به نزدیک تر شدن روابط آمریکا با سایر کشورها اهمیتی نمی‌دهد؛ حتی اگر کشور مقابل، رقیب دیرین ما باشد. وی خاطرنشان کرد: پاکستان مخالف بهبود روابط دوجانبه هند با آمریکا نیست و این موضوع مادامی که این روابط به پاکستان آسیبی نزند، ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری پاکستان همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرگزاری اسپوتنیک بر اهمیت روابط با روسیه تأکید کرد و گفت:‌ ورود شرکت‌های پاکستانی به بازار روسیه می‌تواند تأثیری مثبت و اساسی بر روابط مسکو-اسلام آباد داشته باشد.

وی به موضوع خریداری تعدادی بالگرد از روسیه نیز پرداخت و گفت که اسلام‌آباد مایل است همکاری‌های فنی-نظامی خود را با مسکو توسعه بخشد.

انتهای پیام

کد N770695

وبگردی