آفتاب

ابراز نگرانی مسکو نسبت به استفاده احتمالی داعش از تسلیحات شیمیایی

ابراز نگرانی مسکو نسبت به استفاده احتمالی داعش از تسلیحات شیمیایی

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نسبت به گزارش‌هایی که به تازگی درباره استفاده احتمالی داعش از تسلیحات شیمیایی در عراق منتشر شده، به شدت نگران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به تازگی برخی از مقام‌های کرد عراق اعلام کردند که داعش دست به استفاده از تسلیحات شیمیایی در برخی مناطق شمال این کشور زده است.

دستگاه دیپلماسی روسیه در واکنش به این مسأله اعلام کرد، ادعاهای مطرح شده درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط داعش باید کاملا به دقت مورد بررسی قرار گیرد. مسکو همچنین به ابراز نگرانی در مورد این گزارش‌ها پرداخت.

اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد داعش از گاز کلر به عنوان یک سلاح شیمیایی علیه نیروهای پیشمرگ‌ استفاده کرده است.

شورای امنیت منطقه اقلیم کردستان عراق در بیانیه اعلام کرد: نمونه‌برداری از خاک و لباس‌های نیروهای پیشمرگ و آزمایش آنها پس از حمله عامل انتحاری در ماه ژانویه با خودروی بمب گذاری شده در شمال عراق نشان می‌دهد که این نمونه‌ها حاوی مقادیری از گاز کلر هستند.

کلر ماده‌ای است که استفاده از آن سبب خفگی می‌شود و در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح شیمیایی استفاده شده بود.

پیشتر مقامات امنیتی عراق اعلام کرده بودند که داعش در استان الانبار از گاز کلر استفاده کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: این ادعاها نیازمند توجه به گزارش‌های متعدد گذشته درباره اقدام تروریست‌های ضد دولتی در عراق و سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی است.

انتهای پیام

کد N770694

وبگردی