آفتاب

مذاکرات ظریف با وزیران خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و موگرینی

مذاکرات ظریف با وزیران خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و موگرینی

محمدجواد ظریف در ساعات پایانی دوشنبه شب با همتایان اروپایی خود در گروه 1+5 و نیز رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار است طرفین در این دیدار درباره برخی از اختلافات و فاصله های موجود برای رسیدن به تفاهم سیاسی را مورد بررسی قرار دهند.

در این دیدار 5 جانبه معاونان وزیران خارجه نیز حضور دارند. ملاقات میان وزیر خارجه کشورمان با همتایان اروپایی اش در حالی انجام می شود که ظریف امروز به مدت 5 ساعت در لوزان سوییس در چارچوب مذاکرات هسته ای با جان کری وزیر خارجه امریکا گفت‌وگو کرد. قرار است براساس اعلام قبلی مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا روز سه‎شنبه در لوزان از سر گرفته شود.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: هنوز اختلافاتی در مذاکرات باقی مانده است و دو طرف در مورد نقاط حساس و مهمی نیاز است تا به راه حل منطقی دست یابند.

وی گفته است ما خواستار دستیابی به توافقی هستیم که منطقی باشد و پیشرفت هایی هم در این زمینه صورت گرفته اما موارد اختلافی هنوز وجود دارد.

مذاکرات هفته جاری در حالی انجام می‎شود که دو طرف در تلاشند در همین دور به تفاهم سیاسی دست یابند، با این حال برخی رسانه‎های غربی زمزمه‎هایی را مبنی بر اینکه تفاهم سیاسی این هفته به دست نمی آید شروع کردند.

انتهای پیام

کد N770681

وبگردی