آفتاب

رایزنی امیرعبداللهیان و بن علوی درباره یمن

رایزنی امیرعبداللهیان و بن علوی درباره یمن

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در سفر خود به عمان با یوسف بن علوی، وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران در این دیدار با ممتاز خواندن روابط دو کشور از روند همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه برگزاری منظم کمیسیون و کمیته‌های مشترک دو کشور ابراز رضایت کرد.

امیرعبداللهیان در اظهاراتش درباره همکاری‌های منطقه‌یی با اشاره به تحولات اخیر در یمن اظهار کرد: استمرار رایزنی و گفت‌وگو بین همه طرف‌های سیاسی در این کشور به حل مشکلات به‌وجود آمده کمک خواهد کرد.

او افزود: یمن متعلق به همه یمنی‌هاست و گفت‌وگوی یمنی- یمنی در فضایی آرام و با مشارکت همه احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی- اجتماعی راه‌حل عملی مشکلات پیچیده در یمن است.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم همه طرف‌ها در منطقه باید از اقداماتی که افراط گرایی را تشدید می‌کند قویا اجتناب ورزند. امروز مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و وحدت جهان اسلام یک ضرورت به شمار می‌رود و بر همین اساس مبارزه انصارالله با گروه‌های تکفیری القاعده و داعش در یمن قابل تقدیر است.

یوسف بن علوی، وزیر خارجه سلطنت عمان نیز ضمن خوش آمدگویی به معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و با سابقه تاریخی طولانی در منطقه است افزود: سلطنت عمان روابطی کاملا شفاف و با ثبات با جمهوری اسلامی ایران دارد و توسعه و تقویت این روابط را به نفع دو کشور و منطقه می‌داند.

وزیر خارجه عمان با اشاره به طرح سیاسی شورای همکاری خلیج فارس و خطراتی که وحدت ملی یمن را تهدید می‌کند بر مشارکت همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی یمن در گفت‌وگوهای یمنی تاکید کرد.

بن علوی هرگونه رفتار مبتنی بر افراط‌گرایی را در منطقه از سوی هر طرفی که باشد بر خلاف مصالح همگانی دانست.

انتهای پیام

کد N770632

وبگردی