آفتاب
استاندار خبر داد:

افزایش بودجه زیارت خراسان رضوی در سال جاری

افزایش بودجه زیارت خراسان رضوی در سال جاری

استاندار خراسان رضوی از افزایش بودجه زیارت استان به 25 میلیارد تومان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان در مانور خدمت استقبال از زائران که در کمپ غدیر برگزار شد، اظهار کرد: این بودجه 25 میلیارد تومانی در ابتدای سال جاری در قالب اعتبارات مربوط به اسکان موقت، زیرساخت‌های عمرانی، خدمات بهداشت، امور فرهنگی و … در مشهد مقدس هزینه شد، در سال گذشته بودجه زیارت 12 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه مانور خدمت نمونه‌ای از آمادگی‌های دستگاه‌ها برای ارائه خدمت به زائران است، افزود: طی برنامه‌ریزی‌ها و برآوردهای صورت‌گرفته، 20 درصد افزایش ظرفیت پذیرش زائران نسبت به سال گذشته در شهر وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: طرح «تاکسی زائر» در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی با امکانات جدید از جمله اطلاعات مسیر، پرداخت به‌ صورت بیسیم برای زائران در ایام عید اجرا خواهد شد.

رشیدیان با بیان اینکه در حوزه جاده‌ای بیش از 1000 کیلومتر از جاده‌های استان ترمیم شده ‌است، ادامه داد: رفع مشکلات مناطق حادثه‌خیز، آمادگی برای استقرار در مسیرهای ورودی شهر، راه‌ها، پاسگاه و بسیج نیروهای هلال‌احمر در مناطق مشخص شده از جمله اقداماتی است که برای امنیت مسیرهای ورودی زائران به مشهد صورت می‌گیرد تا در صورتی که حادثه‌ای پیش بیاید به کمترین خسارت خود برسد.

وی عنوان کرد: شرکت‌های هواپیمایی مشهد 15 درصد افزایش پرواز، راه‌آهن و اتوبوسرانی حدود هشت درصد تعداد قطارها و ‌اتوبوس‌ها را در ایام عید افزایش خواهند داد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش خدمات فرهنگی مهم‌ترین حوزه در مشهد است، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش تمام دستگاه‌های فرهنگی 700 هزار اقلام فرهنگی برای توزیع بین زائران و مردم تهیه شده و بیش از 700 قلم در محل‌های استقرار زائران و مساجد بین‌راهی حضور خواهند داشت.

رشیدیان گفت: نیروی انتظامی 2500 گشت را به‌صورت شبانه‌روزی با هدف ایجاد فضایی امن برای حضور زائران در ایام عید آماده کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش تنظیم بازار برای تامین وسایل موردنیاز زائران در ایام عید اقدامات موثری صورت گرفته است، افزود: تامین گندم، آرد مناسب، ارائه نان بسته‌بندی و نانوایی‌های موقت در اطراف حرم مطهر رضوی برای زائران پیش‌بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه های نظارتی، خدمات مسافران و پایانه‌های حمل و نقل آمادگی لازم را برای ارائه خدمات، نظارت بر بلیط مسافران در اطراف حرم و پایانه در ایام عید دارند تا هیچ مشکلی در ارائه خدمات وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

کد N770574

وبگردی