آفتاب

نگرانی از وضعیت خودروهای خارجی بدون گارانتی؛ ورود ماشین‌های دست‌کاری شده از بازارهای غیررسمی امارات

نگرانی از وضعیت خودروهای خارجی بدون گارانتی؛ ورود ماشین‌های دست‌کاری شده از بازارهای غیررسمی امارات

ایسنا نوشت:

معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اظهار نگرانی از وضعیت استیصالی که برای بسیاری از خریداران خودروهای خارجی بدون گارانتی در چند سال اخیر ایجاد شده است، گفت: امیدواریم مصوبه ساماندهی واردات خودرو مبنی بر التزام واردکنندگان به ارایه گارانتی و خدمات پس از فروش زودتر تاثیر ملموس خود را برای آشفتگی بازار خودروهای وارداتی و سردرگمی خریداران بگذارد.

تاجیک افزود: حداقل فایده این مصوبه این است که خریدار اطمینان دارد که خودرو با چه امکانات و ویژگیهای فنی خریداری می کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مشتری در صورت ناراضی بودن باید شکایت خود را با عرضه‌کننده طرح کند و اگر عرضه کننده پاسخگو نبود شکایت خود را به وزارت صنعت ارجاع دهد اما وقتی عرضه کننده مشخص نبوده و شخصیت حقوقی نداشته باشد مشتری ناراضی سردرگم است و نمی داند به کجا مراجعه کند.

وی با تاکید بر اینکه بعضی از واردکنندگان غیر رسمی از بازارهای غیر رسمی کشورهای حاشیه خلیج فارس خودرو وارد کرده اند گفت: اصالت بسیاری از خودروهایی که وارد بازار ایران شده از همان اول و به دلیل دستکاری‌های انجام شده در گاراژهایی خاص در کشور امارات زیر سوال است.

معاون شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران فزود: افزایش روز افزون چنین مواردی احتیاج به یک کار کارشناسی و نظارت صحیح داشت که خوشبختانه وزارت صنعت با همه مخالفتها و انتقاداتی که از گوشه و کنار بلند شد، مسیر درستی را در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان در پیش گرفته است.

 

45503

کد N770543

وبگردی